.̴.̶.̵.̵.̴.̷.̶.̸_̶_̵_̶_̶_̴_̴_̴_̶_̸_̸_̶_̴_̶_̸_̸_̷_̷_̴_̷_̸_̴_̵_̵_̸_̷_̸‚̴´̷ ̴´̴ ̷´̷-̴-̴-̵-̸-̸-̷-̴-̷-̷-̷-̴-̴-̴-̸-̶-̴-̶-̶-̸H̶e̷j̴,̵.̸ ̵ ̶,̸.̴.̴ ̷.̴ ̷ ̴ ̸´̸,̶ ̵.̴.̵.̴ ̷ ̷⁄̷σ̵ ̵,̴.̸ ̵.̷ ̶-̴℘̶ ̷,̶.̴.̸ϑ̴.̵•̴ ̷,̵.̷ ̸~̸ ̶,̶ ̷"̴-̷-̴-̴-̸-̶-̶-̸-̸-̷-̵-̵-̵-̷-̶-̵-̵-̶-̶`̴ ̵`̵ ̶`̷ ̸‚̸_̸_̷_̷_̸_̶_̸_̷_̴_̵_̴_̷_̵_̵_̷_̵_̴_̴_̸_̷_̸_̴_̸_̶_̵_̶_̷_̵.̴.̴.̸.̴.̷.̸.̸.̴

lördag 3 augusti 2013

Sönderslagen telefon + bakslag för stämbanden.



Operation röstreparation går dåligt, ett bakslag, ... .. Tänkte inte skriva om det här men... .. . eftersom sådana störande händelser (och liknande) är orsak till frånvaro och brusiga tankar. .. så. . .


Efter otaliga gånger då jag lugnt och civiliserat bett far och mor om hjälp med att ringa till psykiatrikern för att tala med honom om min medicin, mer "sömnmedel"/ ångestdämpande, för att själv... , vågar jag inte.. . .helt enkelt. Är rädd för att få en ny besökstid eller nått.. . ?. .  ,. Måste få hjälp av NÅGON att ringa!  .  Jag är ju fullkomligt... . ///////// LåsT

Efter ett par månaders diskuterande(och under den tiden helt utan Flunitrazepam) fick jag ett sådant fruktansvärt nervsammanbrott. För jag förstår faN inte vad som gör det så satans svårt att ordna detta?! Det är MIN MEDICIN,  jag behöver den för att komma i balans, kunna sova, få energi, så att jag orkar/vågar gå ut bland folk, etc.
Det receptet måste förnyas, psykiatern får inte skriva ut några större mängder åt gången av medicinen, den är för stark, (narkotikaklassad), farlig vid överdosering. Men vad görs.. ? . . . . .
Och speciellt när detta med social fobi + konversationströtthet har blivit (allt mer) och varit ÄR ett av mina största problem, det är jujust DÄRFÖR jag behöver de mediciner jag tar! Föräldrarna är de enda jag kan lita på att hjälpa mig med problem som dessa. Och det gällde ju inget oviktigt precis!?!... Så.. jag känner mig riktigt sviken.



Har ju en kamera så varför inte ta kort på det här oxo...


--Näääää, istället helt ?senilt (det är väl snällare att kalla någon senil, än för sadist, för det låter ju inte kul?) skall det sittas och argumenteras kors och tvärs att . ..-Mna, alla mediciner har  biverkningar -JO, jag vet men vad det gäller det här så..!.. . Behöver ¨hjälp¨ med insomnandet!!... -Det kan orsaka mer skada än nytta... -Vet, har läst om det.. men det är iNte så bra att intE få sova HELLER.......-Gå ut och rör på dig dagtid istället, ,. - .motionera! -Jamen,, man kan inte mortionera bort t.ex. sanningen om att så långsamt som Stockholms bostadskö maler kommer jag ju inte att få en lägenhet på åratal!! + massa andra tankar håller mig vaken,borde ju verkligen kunna somna, men hjärnan bara surrar på... Jag måste SÖVAS  ned. Och sömnen bibehålls också genom hela natten, man vaknar inte av några störande ljud då Flunitrazepamet är taget.
. .. ...Måste bero på att pappa tror att han har haft sjuksystern som jobbar där på psykiatrimottagningen som elev i skolan, han vill inte bli igenkänd?? m?mh?.. . -Förvisso, pappa har nästan haft halva Upplands Väsbys befolkning som elever, undervisat dem i Matematik, Kemi, Fysik, Biologi.. . När vi är ute och går tillsammans här så får han ofta hälsa på förvuxna elever till höger och vänster. Många har ju "åldrats till troll" så han känner inte igen dem heller, lite komiskt... -Vem var det där?
MEN i proportion till mitt mående så >spela roll< om han får lite skamset någon gång be om psykmedicin till sin soO0N.



Trevligt Fredags-mys ni kan prova där hemma... Kom igen! Ni får bara använda händerna, inga andra verktyg. -Psst, kretskorten är lite vassa... 
Sopade ihop den, hittade senare en stor bit till under kistan i hallen.


JA, Det slutade med att jag slog sönder den väggfasta telefonen, med full kraft. . .  Mitt i grälet gick jag runt och funderade på vad fan skall jag krossa för att sätta punkt på det här larviga bollandet fram och tillbaka. Ord fungerade ju uppenbarligen inte,.. något måste gå sönder (lixom accentuera) för att orden skall förstås, så himla primitivt.  Vi grälade oss genom rummen, nu stod vi i hallen... Där! Det självklara valet! Telefonen! Ta telefonen istället för någon oskyldig fruktskål eller annat...  Den telefoneN används ändå inte på rätt sätt, som jag ser det! & telefonuttaget sitter vägg i vägg med min sänG, precis på andra sidan. Jag sover i stort sett med den telefonen under huvudkudden, vilket är jäkligt jobbigt. Och ringer gör det inte sällan för tidigt,, samtal till far OCH mor,, VARPÅ vaknar. . Blev ännu mera övertygat att jag skulle slå sönder den när mamma sa att hon skulle ringa! "det röda" numret, Jaha!, varför inte ringa det "gröna"?!.. . Varför inte förebygga istället?? Nä man skall tappa fattningen och låsas in, så var det hanterat på ett bra sätt??!! Blev förbannat besviken på dem, jojojo dom är "gamla och trötta" och & och.. . .Men när det pratas i telefon med min syster titt som tätt , kunde dom inte... , (eller mina två ?storebröder?)förmedla, kommunicerat, snällt bett henne / (dom)kontakta ringa sjuksystern där da, eller vem som svarar.
>>>Jag pratar inte med någon nu. Jag är för psyktrött, jag sover för dåligt. jagjagjag .TY Har inget >>>Flunitrazepam<<< ... Och huvudet är fullt av krossade tankaR!
- SOVANDET -

Tankar som drar igång i skallen på så fort jag exempelvis väcks av att far går upp på toaletten klockan 03.40 ..precis då man lyckts somna vid 03.20.. åsså... ,.. eller dessa flygplan som landar och LANDAR på Arlanda någon mil bort... Sedan 2008 har dom kört med inlandnigs sträckan precis över våra hus p.g.a. ombyggnad av landningsbanorna. Skall preliminärt hålla på så till 2018!!! Och värst är det vid 06 på morgonen, sedan kan dom dåna på hela dagen ibland, fördjävligt för en (forna) EAM-komponist. Å Att man blir så beklämd över att det är aldrig jag som flyger / använder dessa plaaaan , aldrig , . Hade behöft komma ned till något hav med hög salthalt i vintras och legat och flutit/ sväva, . motionera I VARMT klimat, hade troligen då kunnat undvika denna retliga ischias eller vad fasiken som har hänt med min högra höft och ben det värker, kan inte böja mig riktigt! Jag behöver all den kropp jag kan få.. s.a.s., har så många uppgifter som min ande delligerar mig att utföra,.. tillryggalägga, men då >ryggfel< ???? ...... Mmh, finns mycket att ligga vaken och vända sig om i tankarna för. HUR skall jag kunna spara/få ihop pengar till en resa från isMörkret kommande vinter??!!??.. . NARKOS TacK.


Uttalar jag orden fel? Låter jag för glad i rösten? Jag kan tydligen inte kommunicera min smärta på rätt sätt, verbalt, och/eller min omgivning har inte inlevelseförmåga nog att inse mitt nederlag. Åtminstone inte förstå hurdan stor smärta jag upplever i proportion till mina (dolda?) ambitioner med detta liv. Vore livet bara att "vegetera" och vara glad över att man har `ett tak´.. -PJA, då lever jag ett 100% undebert amöbaliv! Men om man nu både av familj uppmuntrats och själv har lite andra önskningar, då är dessa levnadsvilkor horribla!!

• Har inte tänkt att knarka Flunitrazepam hela livet... Bara så att jag får ordning på min dyngsrytm •
• inkl. nerver! För vet, jag kan inte hjälpa mig själv just nu, jag bara "tanke-diskuterar" mig till döds •
• istället. Det blir ju så desperat när instinkterna är satta ur spel. När sängen inte blir den plats för • 
• återhämtning som kroppen behöver, utan bara en sömnlös plats som för en närmare min gravplats. •

Stämbanden?????.... Man kan få 'mentala ärrbildningar', om smärtcentrat i hjärnan "stimuleras" för mycket så blir det väldigt lätt-triggat tillslut. Så att man kan tro att man har trasiga stämband fast man inte har det. Men upplever det som att det har blivit något fysiskt, min röst brusar. Ochom jag inte får sova tillräckligt får mitt mentala aldrig tid att glömma/reparera mig/sig, utan enbart konstant fortsatt fokus på den s.a.s. ofrivilliga mentala ärrbildningens vakenhets verksamhet... sover ibland bara 3 timmar, det räcker inte. Jag är en 10-sömntimmarsmänniska egentligen. Vad anbelangar mina sönderskurna händer så var det ytterst reella ärr, dom har läkt hyfsat,. väl, men inte försvunnit helt än. Jag slog så att blodet skvätte.. . på två dörrar i hallen, mina byxor fick en hel del fläckar..... Tog i så hårt! Tror fingerlederna böjdes "fel¨ va, åt fel håll,, har sedan dess fått ANTINGEN en mental värk eller en reell ledvärk nu med, vet inte vad som är vad??

usch


Förresten tycker jag att det går att vända på det där med barn/föräldrarrollen... Jag/barnet har NOG varit för snäll mot mina föräldrar med handmålade grattulationskort och pressenter och diverse trevligheter & mitt/min sällskap/hjälp hela tiden så att dom inte har förstått att dom kanske har dåliga sidor dom med. Vad är det för stil att inte hjälpa en sömnlös son med sin medicinering??? ....Nej, dom är inte sadister, men varför skall det behöva bli så här?,.,  ... ....Telefonsamtalet ringdes, och nu har jag mitt –narkosmedel-. Efter 20min. blir armar och ben sluddriga och man somnar direkt. 

...Vi har alla våra problem, dom är fantastiska. Ja & Nej & Ja. Men ändå.. . ...

Mvh/ Sviken.. . ..i onödan.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Om

Mitt foto
Sweden
Är så ledsen över min ojämna energinivå ?..någon obalans mellan dopaminet och noradrenalinet .. ?? som... Vilket får till följd att jag orkeslöst skriver på blobbinlägg som skulle skrivits och laggts ut för två/3/IV.. . månader -år sedan. •Händelserna måste komma på rätt plats även om inte jag hinner vara i tiden med min blobg. Kan då,nu hända att det kommer gamla "nya" skriverier som läggs in där dom hör hemma i tidslinjen, vilket gör det svårt för eventuellt intresserade att se dessa?.. ! ..eftersom dom inte ligger högst upp i bob-listan när man går in på doggen. Så därför gör jag som så.. Att jag publicerar det gamla "nya" senkomna inlägget överst, alltså dags dato.. . Så får det ligga där några dagar. . . tick tack tick´ SEDAN sÅ arkiverar, sorterar jag in det, dem på sin rätta plats >där>>då det inträffade, kanske fyra månader sedan..?. . Materialet må vara rörigt,. men moset måste åtminstone vara "tabelliserat"........ -Bara för att detta sega psyke inte är i fas, med nutiden, så blir det så. ~Så ni vet. Denna glodb kommer aldrig vara aktuell, riktigt... . .. men har heller inga ambitioner att vara någon "mode-oglbare".

-Vill du säga mig någonting? >>> skrivabrev@gmail.com

-

Etiketter

? ?PSYKOS? `*ETT TIPS*´ ˙Livet˙Efter˙Döden˙ 0 kr. Agatha Christie AI Akvarell Alexandra E Lindh Allkonstverket Alopecia Areata Andlig utveckling Anhedoni Animerad film Apati Aphex Twin Arbetet Aromaterapi Art´s Birthday Party Astralplanet Atarax Ateljén Atypisk autism Aurélia Thierrée Australien Autechre Autismspektrumtillstånd Autodidakt Automatiserade tillvägagångssätt Avantgarde Balans i Tillvaron Barndomsminnen Basinkomst Beethoven Befriande! Behov Bengt Lagerkvist Benzo Besvikelse Bird By Snow Blod Blogga Boendet Bohol Boken Brian Eno Buchla Budskap Böcker Chaplin Chocolate hills Christopher Chaplin Circuit bending Clas Svahn Collage Cykla Dagboksanteckningar Dan Fröberg Dans Dansföreställning Databugg David Bowie Depression Dessa Huggormsyngel Detaljer Detektiv Djur Dokumentär Dopaminbrist Drill 'n' Bass Drömmar DU Död Döden EAM EarthCam Eklektiker Ekonomi Ekvatorn El Azizia Elektronik Elektronisk Elektronmusik Elijah Wood Ellinor Olovsdotter EMS Ensamheten Eteriska oljor Evigheten Existentiell ångest Facebook FAKTA Fantasy FAR FEL Film Filosofi Fixa idéer Flunitrazepam mylan Form Eko Foto Frihet Frustration Fullkorns underhållning Fylkingen Fysisk teater Fysiskt välbefinnande Fågel Färgterapi Försvarstal Försäkringskassan Förtydligande Förtätade intellektuella krumbukter GGGalgHuMoRRR Goombay Dance Band Gotland Gott Nytt År..? Grattis!!! Grubblerier GUD Habilitering HAT Hinder HITLER HJÄLP HSP Humor Hype Machine Hypnagoga Hallucinationer Hypnopompa Hallucinationer Hälsoprylar I natten Idioter IDM Iggy Pop InspiratioN Instrumentbygge INTJ-T Intrinsikalt värde Jacques Werup Jag . Är . Helt . Lugn . JAG ÄLSKAR DIG James Thierrée Jessica Mazzi Jesus Jim Henson Jonas Sjöstedt Josefin Nilsson Jukka Korpi Kläder KMH Kning Disk Komposition Kompressor Konsert Konst Konstnärliga tillvägagångssätt Konstnärsmaterial Konstteori Kontraproduktivt beteende Korg Polysix Krautrock Kreativitet Kritik Kvantfältet Kyle Bobby Dunn Känslodrabbat Kärlek Landsflykt Lars-Gunnar Bodin Laurie Spiegel Lazarus Leif Elggren Leonard Cohen Lhasa de Sela Libyen Linda Mazzi Liv Live elektronik Livet Ljudkonst Ljusdesign Ljusterapi Lotta Barlach Lou Reed Luftfuktare Lyrica M.C. Escher Magi Magnus V. G. Wallin Mat Matti Bye Mattias Olsson MBTI MDT Medicin Mellan hopp och förtvivlan Mental ohälsa Metafysik MIN STUDIO Modellandskap Moderatdjävlar Modulsyntar Montage/Ljus-Tavla MORD Mordförsök Musik Musikakustik Musikinstrument Muskelsvaghet Naturen talar Negativ stress Nervsammanbrott Nycirkus Ofrivilligt självmord Oljemålning ONDSKA Oro Orättvisa Panik Panikattack Papegoja Paranoia Paranormalt Performance Pionjär Plagiat Platform Stockholm Poesi Poirot Politik Politikerförakt Promenad Protest Psykiatrin På promenad Pär Lagerkvist Radio Radioaktivitet Recycle design Resa Richard D James Rita RYMDEN Rädslor Rösthallucinationer Sade Sanna Ehdin Scenografi Sci-Fi Serge Sheriff Siffror Sjukdom SJÄL-porträtt SJÄLEN Själens mörka natt Självmord Självobservation Skada Skrivande SkräcK Skulptur Skådespelare Släkten Smärtschema Social fobi SOLEN Sonar Stockholm Sorg Spikkudde Spökdjur Squarepusher Steampunk Stress Studioutrustning Svart Svek SY Symbolik Synestesi Synkronicitet Sång-texter Sändare & Mottagare Södra teatern Sömn TACK för förståelsen ✯ Tankeläsning Tarsius Teater Teckning Teknik Teknikens under Text-ljudkomposition TID Till SALU Tokryck Tom Campbell ton i ton Tradera Trent Reznor TRÖTTHETEN TV Tvångshandlingar Tvångstankar Twin Peaks Tyskland Undvikande Utmattningsdepression Utrotningshotad Var GLAD Varför? Verkligheten Verklighetsflykt Vetenskap Victoria Chaplin Visdom Voxra Vånda Vänskap Värmerekord Wendy Carlos Woody Allen www Ångest Ångestnivåhöjning Återkallandet av kraft
.

Hela ditt trasiga psyke... .. . Slut ögonen • • och - - stirra in i musiken.


Klicka På - HhÄäRr - pÅ för att komma till listan för att lyssna.
.
Konst bloggar BlogRankers.com Blogglista.se Konst Kultur
Reggad på Commo.se länkkatalog Favoritlistan.se
Nätets bästa sajter!
Blogg Topplista
Twingly BlogRank 1000länkar.com - gratis länkkatalog

Translate this site......!!!!!!!

• °