.̴.̶.̵.̵.̴.̷.̶.̸_̶_̵_̶_̶_̴_̴_̴_̶_̸_̸_̶_̴_̶_̸_̸_̷_̷_̴_̷_̸_̴_̵_̵_̸_̷_̸‚̴´̷ ̴´̴ ̷´̷-̴-̴-̵-̸-̸-̷-̴-̷-̷-̷-̴-̴-̴-̸-̶-̴-̶-̶-̸H̶e̷j̴,̵.̸ ̵ ̶,̸.̴.̴ ̷.̴ ̷ ̴ ̸´̸,̶ ̵.̴.̵.̴ ̷ ̷⁄̷σ̵ ̵,̴.̸ ̵.̷ ̶-̴℘̶ ̷,̶.̴.̸ϑ̴.̵•̴ ̷,̵.̷ ̸~̸ ̶,̶ ̷"̴-̷-̴-̴-̸-̶-̶-̸-̸-̷-̵-̵-̵-̷-̶-̵-̵-̶-̶`̴ ̵`̵ ̶`̷ ̸‚̸_̸_̷_̷_̸_̶_̸_̷_̴_̵_̴_̷_̵_̵_̷_̵_̴_̴_̸_̷_̸_̴_̸_̶_̵_̶_̷_̵.̴.̴.̸.̴.̷.̸.̸.̴

söndag 11 augusti 2013

Trädgården... under Skanstullsbron. .. +/– 0



(offesiellt Trädgården-foto) (Och jag hann gå hem innan det blev så där mörkt.)

Försökte gå ut... på stället `Trädgården´, det var en hemsk halv-kväll.
Först hade jag åkt in till stan för att se på ett skrivschatull (1800-tals pryl) på Auktionshuset Metropols visning, Sveavägen, sedan så promenerade jag genom hela stan till söder.. och lite som av ett planerat infall så gick jag in där, då på, den av många hyllade ~favvoklubben~ under Skanstullsbron.
Man står sig rätt så bra på gröt-frukost men.. . tillslut blev... a, bara satt där som en marmorstaty som i.o.f.s. gungade oavbrutet på än det ena å än det andra knät.

...Så!..?

Kom det fram en ett väldigt stiligt exemplar och satt sig bredvid mig... -Om det går bra?.. hon sa +... Du verkar så speciell... -Mhm?... En staty med Redbacksskor, grå något för korta manchesterbyxor, turkos,blå,röd-rutig flanellskjorta(med papper och penna i bröstfickan), lila T-shirt under, beige solhatt och filmjölkschilisåsfärgade tonade plastsolglasögon å ena handen uppe i ansiktet hela tiden. Den andra handen på den tegelfärgad väskan där den ljusblå jackan låg nedvikt. Och i skallen ungefär en loopad tanke.. > Skall jag stanna eller skall jag ? < Det var den tanken som gav det där "speciella" uttrycket.. antar jag? ((Kläderna var typiska sådana där "springa runt på stan och uträtta ärenden med å sedan direkt hem", med undantag från solglasögonen. Inte för att man måste ~klä ut sig~ för att gå ut, men ni förstår vad jag menar? Man kanske som >singel< borde vilja göra lite intryck,, fast det gjorde jag tydligen.. lite?.. 5cm för korta aningen flaggiga byxben kanske var ett + istället för – ? Har noterat att man alla fall får något lätt över sig i stegen, när man går, när man har lite för korta byxor, vilket kan vara till min fördel... just nu, i segheten.))
.. .

"Stanna eller..."

Slutade hastigt att tänka på den frågan, nu hade jag ju stannat... och byggde direkt upp ett motvärn mot underliga frågor från henne. Hon hade en stor öl med sig, jag hade inte köpt någonting på 2 timmar där, tyckte det kändes väldigt svårt att gå fram till en av barerna 7 meter bort... Å andra sidan så har det gjorts en  UNDERSÖKNING (helt onödig sådan förresten, att lägga statliga forskningspengar på en sådan självklarhet!)...att man blir lika fumlig i tankeverksamheten på att sova dåligt och att vara alkoholpåverkad, jojo, så vi var väl på ungefär samma nivå (fast det är ju gratis med sömnbrist). . . . . . . .

• Sa själv.. "-Har lite svårt för dom där basala frågorna" . ..men hon ställde inte dom frågorna(!?), det var snarare jag som självmant drog upp frågorna, (typ: vad gör du/ bor du/ mår du?) jag min idiot. Nä, ? hon höll sig faktiskt i nuet. Vad heter du? Och vad har du gjort idag? -Jag heter Max och har varit på Auktionshuset Metropols visning och kollat på ett skrivschatull från 1800-talet. Vad hette det? -Ett skrivschatull.. skriv-s-c-h-a-tull textade jag "scha! ", (volymen hade nu blivit lite högre, som jag misstänker att DJ:n med mig i siktet skulle med bassfrekvensen lösa upp min stelnade kroppsställning?, hon(DJ:n) tittade på mig i alla fall, när hon kaxigt höjde volymen.)

...Meh..

Men jag ledde alltså själv in våran konversation på de ämnen jag absolut inte ville prata om.. . ord som smärta,, att vi har alla våran beskärda del... men ibland säkerligen subjektivt upplevas ännu värre beroende på... det å det, å "livs-upplevelsvinkel", å då kan smärtan nog vara värre för vissa än för andra, smärttrösklar och,, jaja.. . och så där höll jag på!? På den egentligen milda frågan: Var det länge sedan du gick ut? (...eftersom jag tedde mig så ansträngt/smärtsamt.) ..Kunde ju bara ljugit eller sagt; ja-nä det var väl ett tag sedan... och börjat prata cidersorter i baren.. . Men då drar jag igång en fruktansvärd redovisning... Länge sedan jag gick ut???? Alltså, om jag skulle träffa någon vän här så.. Om man inte har setts på en månad kan man ju säga att.. Varför? -Jag har målat en tavla.. om man varit borta ett år så; ah du förstår, har hållit på och spelat in en CD, det tog lite tid och snickra på den.. du vet... Och om>> 5år, då måste man minst säga att>> JAG HAR SKRIVIT EN BOK... -Mhm,. . en djup boK. OK, tungt, suttit och filosoferat ja...oK okej. Men om man då som i mitt fall varit borta från "vän-världen" i över 10 år, då börjar det bli lite knivigt vad man skall säga vad man har pysslat med! >> -Så, DU, Max Har Inte Gått Ut PÅ 10 ÅR!!??  (Det är då man blir en marmorstod med vickande fot,. ) -JO,JAG har eeeeeeeeeeeeeeh grundat en religioN, andlig transformation och tänkte presentera den vägen till klarhet i ett allkonstverk, en film/Bok/Symfoni/filosofi, ett livskonstverk... (En PSYKOS, men det behöver man inte säga). Skrivschatullet jag var och tittade på idag gjorde jag i egenskap av 'rekvisitör' jag har väldigt många arbetsroller som tar tid, minst 33 parallella jobb i lilla mig, det blir väldigt tUngt, såeeeh därför har jag inte varit ute på över 10 år >> i min bästa festungdomsålder << .


Och hade jag sagt att jag inte tjänat en krona på mitt uppoffrande räddavärldenprojekt så skulle väll Annett, eller var det Britt-Inger,,som hon hette, (minns inte)...fallit baklänges ty hon pluggade ekonomi och finans!... .. .  Konstigt att jag skulle dra till mig en sådan pengar/moderat-tjej?!?!... Näh ,fördom hon behöver väl inte varit moderat för det,. Helt klädd i tajt svart från tå till topp, å på det explosiv-blont hår. 
Hår, vi kunde väl pratat hår bara.. . Varför gav jag henne inte en komplimang? -Hur har du lyckats att få en sådan inneboende lyskraft i ditt hår Annett , det är ju inte klokt vad du skiner!!! Du ser radioaktiv ut haha,, O.s.v. ...Du, vet du om, om dom har slutat sälja Hennas neutrala inpackning, den färglösa? Håret blir så ovanligt tjockt av henna va? Men man vill ju inte (längre) (kanske) ha den där typiskt röda nyansen... Klart dom har ju en kastanjebrun variant... -Jasså, du tycker det är lite hippi-varning på den jo ja... A, Å så kunde vi larvat på, och gått vidare till att snacka kosttillskott B-vitaminer.. Kisel, kalk -..Kalk! Bra att bo på Gotland då?! Tycker att ö-borna  har rätt så tjocka täta kaluffser! Har du varit på Gotland?... JOa, det hade rentutav blivit riktigt "trevligt". . .
Varför vill jag inte ha trevligt längre???? Varför har min  nya livshållning ettiketterat "trevliga" saker med varningstrianel?!
Har mitt kall att upplysa pop-folket till ett högre medvetande lett till att jag bara måste trycka ned dem i för tidigt åldrande och självförakt (p.g.a. att dom kastar bort sina liv på ett dansgolv). ? .

. ..Eller man kan ju samanfatta det med att -Proportioner- & tiden "lider" & händerna i ansiktet..!
Det är det här med proportioner/ (prioriteringar) . ..Man kan lixom inte komma tillbaks till barhänget efter 10år och säga.. -Jag har spelat in en singel! En pop-dänga.  MEN DET är det man KaN, och det är det alla vill att man skall ha gjort, ingen tycker det är roligt att man kokat ihop ett eget recept på hur man helt och hållet blir av med pop-suget inkl. livsglädjen på ett smärtfullt sätt för att bli en ödmjuk "Maxist" tillslut. . . /Nej, dom här senaste två meningarna sa jag inte, men det behövdes inte...

Slutade ändå med att hon såg rätt så sorgset på mig... Han var nog lite föÖör speciell...  Det var hemsk, att han kunde mörkna så där.. framför ögonen på mig.. såg det ut som hon tänkte.. . Men hon tog i hand både när hon pressenterade sig OCH sträckte fram handen igen då jag sa att jag nog var tvungen att gå... Så något fel måste jag gjort rätt ändå??? Eller finansmänniskor kanske är lite formella sådär.. nämen! hon var bra, artig, en fin tjej... Hennes hand förresten, var matchande varm.. och min kall av utebliven middag. Jag gick som jag brukade till toaletterna efter underliga konversationer, måste se mig i spegeln om jag verkligen håller samman, känner ju sig helt.... omstökad, näsan skulle lika görna kunna sitta där örat är och munnen mitt uppe på huvudet o.s.v.  Men vad ser jag ? Ingenting ? ingen av dom där flyttbara barack-bajorna hade spegel, hatar dessa formgjutna festival-plastboxar , ingen spegel??? Vad i..he´... Jag lämnade Trädgården omedelbart! Långpromenad till Centralen å hem.

Felet i den konversationen var att jag applicerade en |förutbestämd| konversation på fel person,, den borde hållits med någon svunnen vän, som jag var helt inställd på skulle dyka upp där! Säkert. Det var mycket underligt, ingen! Kanske har dom där 10 åren av uteliv "gett/givit resultat" så att säga, dom sitter hemma nu med egna familjer och o.s.v. så det är inte lika "givande" att vara ute.. .
Och hon.. . `Annett-Britt´...
Lika bra att jag gick.. . Enligt författaren Sanna Ehdin, i hennes nya bok som behandlar sexmissbrukare,, så hänger pengar, makt och sex ihop..>> /inget snack om det! enligt henne Ehdin/...<<  mja, så Annetten var väl en sexmissbrukare! >Hohahåååh,. Hon pluggade ekonomi/finnans... (som ja tidigare skrev) . . . ,. ..

Vad sa ?

Aja-nä-men vänner borde ju i alla fall ställa just den "Den frågan skulle jag själv ställt - frågan".
Det bådade ändå gott för mig, som det i.o.f.s. gör för det stora flertalet när dom är unga. TYP: i tonåren är alla poeter og GENIER.. (& fotbollsproffs). ..Men jag hade ju ändå av "egen maskin" S.A.S. utan någon "curling" från konst/musikhögskolor, som medför förmåner... (med lixom inbyggda utställningsmöjligheter/stipendier i.o.m. att man gått dessa)... hade jag komponerat musik och deltagit/musicerat på scen PÅ Sveriges främsta scener för den typen av tillställningar (Moderna dansteatern, Dansens hus, Kulturhuset m.fl. scener). Alltid i säsongs-programmen på de olika ställenas produktioner hade samtliga föreställningars tonsättare genomgått Kungliga musikhögskolan/ liknande.
. ..u,. .  .
-Vad hände nu då?.. . Jag vet inte!...  pratar jag om det här?!.  Det är som ett sorts bakgrundsbrus.. .
Att jag inte fick dom där stipendiumen jag sökte?! (-Har det med det här inlägget att göra. –Jo, det har det väl i allra högsta grad! Tycker faktiskt att jag kunde fått någonting, hade ju helt klart visat prov på att jag jobbade på,...Och så fortsatt det med den Moderatstyrda Försäkringskassetortyren, där man blev nollad igen . Och nu, anmälde intresse för en hyreslägenhet, blev jag kallad på visning? -Nehejdå! inte tro det. Din kötid är för kort och din inkomst för låg.) Att "det livet" tagit en konstig vändning, fast att jag ändå fortsatt rakt fram ?, ,,;i rätt fel riktning.. . -JA, det är ju det som är felet Max, att du inte ändrar på dig, anpassar dig!  –Njma, tycker ni ja....
Att försöka || behålla sig ||,.. ! . är det olagligt?


Började med att jag försökte gå ut och roa mig i "Sommarnattens leende" men så slutar det med Hitler?!!.. .  eh,,. Ett smått Woody Allenskt händelseförlopp... ..


. Att vara en "drömmare", jag går med på att kalla mig för det; "drömmare" allt för tydlighetens skull, men jag offrar i och med det mitt förstånd lite grand i vissas ögon, men det offret är jag beredd att göra, för i mina ögon är det ju dem (vilka dom?)som  är offer så det blir +/– 0. Dom dem dom (eller jag?) det där ständiga hotet. Tänker på det här med medborgarlön, borde inte vara en ouppnåelig dröm, borde finnas så att man slipper bli ett vrak i jakten på ett "normal läge".. . Så att man fick vara ifred!!!!..och inte i ett ständigt behov av sin familj om nu inkomsten är något oJäMn. 
/Finns en viss självklarhet i det rådande familjelandskapet.. klimatet?. .  i alla fall att ägna sig åt konst/musik/andlig verksamhet på olika sätt så, det känns ju bra... "Drömmen" är intatuerad i min själ. Simple as that! (om det tar bättre på engelska)  I´m a believer! I have a dream!.!!.. .  ???? - --JAHA, så blev man ovän med hela "vuxenvärlden" igen.. . .Och mina vänner hur är det med er? Nej, dom är ena riktiga drömmare dom med!..? Fast kanske lika bra att jag inte träffade dem på `Trädgården´, så får vi minnas varandra som vi var, då som 20 åringar och någon sorts genieR.





Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Om

Mitt foto
Sweden
Är så ledsen över min ojämna energinivå ?..någon obalans mellan dopaminet och noradrenalinet .. ?? som... Vilket får till följd att jag orkeslöst skriver på blobbinlägg som skulle skrivits och laggts ut för två/3/IV.. . månader -år sedan. •Händelserna måste komma på rätt plats även om inte jag hinner vara i tiden med min blobg. Kan då,nu hända att det kommer gamla "nya" skriverier som läggs in där dom hör hemma i tidslinjen, vilket gör det svårt för eventuellt intresserade att se dessa?.. ! ..eftersom dom inte ligger högst upp i bob-listan när man går in på doggen. Så därför gör jag som så.. Att jag publicerar det gamla "nya" senkomna inlägget överst, alltså dags dato.. . Så får det ligga där några dagar. . . tick tack tick´ SEDAN sÅ arkiverar, sorterar jag in det, dem på sin rätta plats >där>>då det inträffade, kanske fyra månader sedan..?. . Materialet må vara rörigt,. men moset måste åtminstone vara "tabelliserat"........ -Bara för att detta sega psyke inte är i fas, med nutiden, så blir det så. ~Så ni vet. Denna glodb kommer aldrig vara aktuell, riktigt... . .. men har heller inga ambitioner att vara någon "mode-oglbare".

-Vill du säga mig någonting? >>> skrivabrev@gmail.com

-

Etiketter

? ?PSYKOS? `*ETT TIPS*´ ˙Livet˙Efter˙Döden˙ 0 kr. Agatha Christie AI Akvarell Alexandra E Lindh Allkonstverket Alopecia Areata Ambient house Andlig utveckling Anhedoni Animerad film Apati Aphex Twin Arbetet Aromaterapi Art´s Birthday Party Astralplanet Atarax Ateljén Atypisk autism Aurélia Thierrée Australien Autechre Autismspektrumtillstånd Autodidakt Automatiserade tillvägagångssätt Avantgarde Balans i Tillvaron Barndomsminnen Basinkomst Beethoven Befriande! Behov Bengt Lagerkvist Benzo Besvikelse Bird By Snow Blod Blogga Boendet Bohol Boken Brian Eno Buchla Budskap Böcker Chaplin Chocolate hills Christopher Chaplin Circuit bending Clas Svahn Collage Cykla Dagboksanteckningar Dan Fröberg Dans Dansföreställning Databugg David Bowie Depression Dessa Huggormsyngel Detaljer Detektiv Djur Dokumentär Dopaminbrist Drill 'n' Bass Drömmar DU Död Döden EAM EarthCam Eklektiker Ekonomi Ekvatorn El Azizia Elektronik Elektronisk Elektronmusik Elijah Wood Ellinor Olovsdotter EMS Ensamheten Eteriska oljor Evigheten Existentiell ångest Facebook FAKTA Fantasy FAR FEL Film Filosofi Fixa idéer Flunitrazepam mylan Form Eko Foto Frihet Frustration Fullkorns underhållning Fylkingen Fysisk teater Fysiskt välbefinnande Fågel Färgterapi Försvarstal Försäkringskassan Förtydligande Förtätade intellektuella krumbukter GGGalgHuMoRRR Goombay Dance Band Gotland Gott Nytt År..? Grattis!!! Grubblerier GUD Habilitering HAT Helena Granström Hinder HITLER HJÄLP HSP Humor Hype Machine Hypnagoga Hallucinationer Hypnopompa Hallucinationer Hälsoprylar I natten Idioter IDM Iggy Pop InspiratioN Instrumentbygge Intervju INTJ-T Intrinsikalt värde Jacques Werup Jag . Är . Helt . Lugn . JAG ÄLSKAR DIG James Thierrée Jessica Mazzi Jesus Jim Henson Jonas Sjöstedt Josefin Nilsson Jukka Korpi Kirsty Hawkshaw Kläder KMH Kning Disk Komposition Kompressor Konsert Konst Konstnärliga tillvägagångssätt Konstnärsmaterial Konstteori Kontraproduktivt beteende Korg Polysix Krautrock Kreativitet Kritik Kvantfältet Kyle Bobby Dunn Känslodrabbat Kärlek Landsflykt Lars-Gunnar Bodin Laurie Spiegel Lazarus Leif Elggren Leonard Cohen Lhasa de Sela Libyen Linda Mazzi Liv Live elektronik Livet Ljudkonst Ljusdesign Ljusterapi Lotta Barlach Lou Reed Luftfuktare Lyrica M.C. Escher Magi Magnus V. G. Wallin Mat Matti Bye Mattias Olsson MBTI MDT Medicin Mellan hopp och förtvivlan Mental ohälsa Metafysik MIN STUDIO Modellandskap Moderatdjävlar Modulsyntar Montage/Ljus-Tavla MORD Mordförsök Musik Musikakustik Musikinstrument Muskelsvaghet Naturen talar Negativ stress Nervsammanbrott Nycirkus Ofrivilligt självmord Oljemålning ONDSKA Opus III Oro Orättvisa Panik Panikattack Papegoja Paranoia Paranormalt Performance Pionjär Plagiat Platform Stockholm Poesi Poirot Politik Politikerförakt Progressive house Promenad Protest Psykiatrin På promenad Pär Lagerkvist Radio Radioaktivitet Rave Recycle design Resa Richard D James Rita RYMDEN Rädslor Rösthallucinationer Sade Sanna Ehdin Scenkonst Scenografi Sci-Fi Serge Sheriff Siffror Sjukdom SJÄL-porträtt SJÄLEN Själens mörka natt Självmord Självobservation Skada Skrivande SkräcK Skulptur Skådespelare Släkten Smärtschema Social fobi Socialantropologisk undersökning SOLEN Sonar Stockholm Sorg Spikkudde Spökdjur Squarepusher Steampunk Stress Studioutrustning Svart Svek SY Symbolik Synestesi Synkronicitet Sång-texter Sändare & Mottagare Södra teatern Sömn TacK TACK för förståelsen ✯ Tankeläsning Tarsius Teater Teckning Teknik Teknikens under Teoretisk Fysik TESTER Text-ljudkomposition TID Till SALU Tokryck Tom Campbell ton i ton Tradera Trent Reznor TRÖTTHETEN TV Tvångshandlingar Tvångstankar Twin Peaks Tyskland Undvikande Utmattningsdepression Utrotningshotad Var GLAD Varför? Verkligheten Verklighetsflykt Vetenskap Victoria Chaplin Visdom Voxra Vånda Vänskap Värmerekord Växter Wendy Carlos Woody Allen www Ångest Ångestnivåhöjning Återkallandet av kraft
.

Hela ditt trasiga psyke... .. . Slut ögonen • • och - - stirra in i musiken.


Klicka På - HhÄäRr - pÅ för att komma till listan för att lyssna.
.
Konst bloggar BlogRankers.com Blogglista.se Konst Kultur
Reggad på Commo.se länkkatalog Favoritlistan.se
Nätets bästa sajter!
Blogg Topplista
Twingly BlogRank 1000länkar.com - gratis länkkatalog

Translate this site......!!!!!!!

• °