.̴.̶.̵.̵.̴.̷.̶.̸_̶_̵_̶_̶_̴_̴_̴_̶_̸_̸_̶_̴_̶_̸_̸_̷_̷_̴_̷_̸_̴_̵_̵_̸_̷_̸‚̴´̷ ̴´̴ ̷´̷-̴-̴-̵-̸-̸-̷-̴-̷-̷-̷-̴-̴-̴-̸-̶-̴-̶-̶-̸H̶e̷j̴,̵.̸ ̵ ̶,̸.̴.̴ ̷.̴ ̷ ̴ ̸´̸,̶ ̵.̴.̵.̴ ̷ ̷⁄̷σ̵ ̵,̴.̸ ̵.̷ ̶-̴℘̶ ̷,̶.̴.̸ϑ̴.̵•̴ ̷,̵.̷ ̸~̸ ̶,̶ ̷"̴-̷-̴-̴-̸-̶-̶-̸-̸-̷-̵-̵-̵-̷-̶-̵-̵-̶-̶`̴ ̵`̵ ̶`̷ ̸‚̸_̸_̷_̷_̸_̶_̸_̷_̴_̵_̴_̷_̵_̵_̷_̵_̴_̴_̸_̷_̸_̴_̸_̶_̵_̶_̷_̵.̴.̴.̸.̴.̷.̸.̸.̴

onsdag 27 januari 2016

David Bowie är.. död. ★ 1947 - ★ (†) 2016






2016-01-10





 







Svart stjärna, ja en stjärna har slocknat för oss. 



På gravstenar brukar det ofta markeras med en femuddig stjärna när personen är född och med ett kors för när personen har dött. Nu är David Bowie död †.. . Men markerat med en stj★rna,, ? Pånyttfödd, till ett evigt Liv i musikhistoriens hjärta.. Han var en sann förkämpe för(hur formulerar jag mig?) att ingjuta mod/galenskap och idéer/magi i en bister till synes för några(mig) EXTRA tröstlös pliktpiskande vardag utan morot! (Pengar är inte en tillräcklig drivkraft i mitt liv.) Ditt budskap till, låt oss säga> mig, enbart, (för det är så ett lyckat konstnärskap fungerar, det kommunicerar på en nästintill privat nivå) var att vara den man inte är, vilket var så helande! Man kunde klä ut sig när man klädde på sig. Klä bort sig från en ändå oförstående vuxenverklighet. (Vilket senare. Nu. Skulle visa sig inte var så underligt att man inte ville tillhöra, faktiskt.) Skapa ett avstånd. ..Fast inte klä sig precis som Ziggy, för då gjorde man ju inte som han gjorde d.v.s. bröt mot det rådande, man kunde inte vara som en kopia, om ni förstår,, så det var en tuff utmaning att vara som någon som inte ville vara som något annat, ok.. • ° *´  Du drömifierade verkligheten, fick livet till att likna ett "himmelrike på jorden"..?!. om vi ska Ta i och det ska vi, jag var ju tonåring när han var som mest livräddande. Ja, jag stod ut med skiten/skolan tack vare dig, din hypnos fungerade finfint.. . Kanske för effektivt. -JAG- i staden under molnen, drömde och drömde˙˙°•. . Jag drömde. Du drömde.  >Han Du > Han jag. Vi hade en drömrelation du och jag. 
Hur fungerar magnetism?
Men så ›ticK´ ´ ? ` ` helt abrupt, avbröts trolleriet..
. .. .den krassa tomheten ... inpå mig!!
-Hallå!!!! Han <> Jag
Fel väg!´
Vem dog, jag?
Tick tacK tick Tack ticK tack Tick tacK´
Staden ovan molnen?! 
. .. .
Våran relation, är den över!! SLUT. Vad var det där?

Vad fæn var det där..?? 

˙Verkligen overkligt˙
Död redan?!
..ticK´ tack Tick tack‹‹ ‹ 
Vad är klockaN!!!!!!!!
????!!!!Datum!!!!????

69.. Det var väl ingen ålder. 

Drömde jag bort mina dagar,, , .
Ensam



-Hallå.

ovan där..?











´HejeH`






-Ja det var Fruktansvärt!, jag blev verkligen helt krossad här.. . Så här får det ju inte gå till!!?? Fylla år, och med det ge ut en nya skivan samma dag tillsynes full av Kraft,, , kontrastverkan är verkligen krossande/total/chockande!!! Jag var så glad. Trodde att han skulle komma igång nu efter sitt långa uppehåll,, hade varit så härligt att få se/höra honom mogna in i sin "roll" som äldre,, , nu när han tillslut blivit rätt så vuxen, 69år, det underbara grå håret’˙‘. Tänk så intressant/spännande det började bli, ville så gärna fortsätta att tänka mig in i hans tankebanor. Växlingen nu, musikaliskt åt hybridjazz-hållet skulle kunna blivit väldigt fruktbart. Vad hade kommit framöver.. . . å Kanske kanske någon konsert till..? ~Åååhhouåh´.!.. Hörde planer på att han och Eno skulle göra något nytt oxo, följa upp skivan "1. Outside" från 1995, vilket är ett klart underskattat konceptalbum, den är nästan som teater. Jag tycker mycket om och Lärde mig mycket av den skivan, på det psykologiska planeT. Och den är spännande, som en "Cinema for the ear", man ser miljöer., Åh?, det kan vara hans bästa skiva rent av!!??Skivomslaget har han målat själv oxo.) ... ja den heter 1. Outside, en 2:a skulle komma var det tänkt från början, "2. Inside". Klangligt påminner den lite om Blackstar. .. Men så detta! ,,denna död, - -..!?!??´. . . Har hasat runt här hemma helt matt, det här var inte vad man behövde,, inte alls bra för psyket. 


Blev ingen "2. Inside"




Det var en riktig "Stoppstart" på den dagen den 11:e januari, då jag såg `beskedet´ sömndrucken (snarare Atarax drogad) kl 9.29 på mobilen i sängen.. . 
Ett 10 km. långt nej var det första jag tänkte: 




ıINEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEE EEE EE E E EEE EE  E E  EE E E E   E E  E  EJj!!!!!!!!Iı. 





… .. . Sedan, sittandes på sängkanten:





"Gode Gud - Nu blev det ensamt, nu blev det riktigt ensamt"… för många. För många i hans (innersta) lyssnarskara var nog lite ’särlingar’/outsiders och kanske inte har så många andra relationer.. .  jag har väl ungefär "umgåtts" mer med honom/konsten än med mina vänner..! . ?´ .  




Mitt "umgänge" med honom började då jag var i 10 års åldern. ..Det var någon mäktig omfamnande känsla av andlig art som infann sig då man startade skivpelaren. Sedan talar väl rösten ännu närmre, då man själv kom att arbeta med konstnärliga uttryck, musik.. (jo,  Tack vare honom bl.a. att jag blev konstig/konstnär + gener givetvis.)  Och cirkulerar kring liknade teman, deN där ~alienationen~, känna sig lite udda, ångest.. . någon sorts obestämbar sorg, skörhet . ..men som då skall försöka transformeras om till något ändå njutbart och styrkande ~ Så Att Säga. (jag vet det är en klassisk strategi.)

Det Att Ha, någon att gradera sig mot, som referens, se hur>> i det här fallet Bowie löser konstnärliga problem i nutiden i form av: melodier, rytmer, kläder, färger, frisyrer (hehe), skivomslag, ljussättning o.s.v. o.s.v. och sist men störst vad han säger, hans röst, har så klart för mig och många med mig varit en stor glädje & nytta! David Bowie har helt klart varit, som, den bästa av konstlärare

Kändes sorgligt att beställa/köpa hans sista lektion/skiva nu.. uhuuuuhuuhuuhHu°•. 
En lektion i döende, dödlighet, dödskonst. Tyvärr kom denna lektion för tidigt.



Har försökt att skriva om Blackstar, började blogga gång på gång,, men det var helt omöjligt dagarna efter den 11:e , jag bara grät rakt ut framför skärmen, hade svidande ögon i tre dagar. Ville bara blunda. Jag var hemma hos mina föräldrar, så fort jag skulle prata om honom så pressade tårarna på, väldigt svårt att höra sig uttala ord ljudligt om det, då brast rösten lätt.. .    • Den här hans sista persona/alter ego någon sorts självutnämnd profet. Var den intressantaste David Bowie hittills, kanske det närmaste hans genuina kärna det gick att komma.. eller närmast en allmänmänsklig genuin kärna s.a.s. Om man nu är ute efter att "plocka ned solar".. (då går det så.) Kanske det är så att man inte skall  kunna komma åt sådana tanke-handlingar som avslöjar och bekräftar de "sköra sanningarna" om alltets gåta, allt för tydligt. Definitivt inte utifrån en populärkulturell arena. Guds rebus sista ›bit‹ måste utebli, sådana sånger får inte sjungas, för då dör du. Då dör alla! Svaren finns i döden. 
Det vackraste konstverket finns bortom livet, ? ,vi kan inte konkretisera det i ett konstverk.
-Så det är lika bra att fortsätta att skriva 3min. "tuggummi-poplåtar"..?. .  Det sa jag inte, men var försiktig när man närmar sig det oerhörda, det ohörda. .. Vissa "saker" skall man sakna ord inför.. ge upp inför,, det är för mäktigt att försöka bemästra! Inte pressa sig för hårt. Det är vansinnigt att ha sådana krav på sig!! Och troligen är att det ändå bara uppfattas som en pretentiöst och egoistiskt sörja alltihop, OM du de facto inte dör på kuppen,, då är det ett Masterpiece, eller?

....ja, Jag skriver bara ned vilka tankar som kommer upp inför Blackstar, Bowies obehagliga konstiga sorgliga avskedsgåva. Det är ju en nära döden upplevelse... Faktum är att hans sista ansträngning faktiskt tangerar tankar jag själv brottas med.. .  Wilket möjligen har märkts här i bloggen?? Viktigt är att vi kvarvarande tar vid där våra "favorit" konstnärer slutar, bygger vidare och inte låter oss övertalas/(luras) av vår egen ålder och instinkter ty då står allt och stampar. Men om man för resonemang vidare och tillåter sig mentalt åldras i förtid finns ju alla fall en intellektuell chans till att bli 120-150år beroende på i vilken ålder hen och en själv är i,, om ni förstår mitt resonemang?...  
Det skall bli intressant att se hur det -kreativa tomrummet- efter Bowie (om det finns ett sådant) kommer att fyllas, menar synd vore ju om det ploppade upp nya Ziggy Stardust, däremot är 20-åringarnas uppgift att lägga sig i sjuksängar allihopa och bli 69år och fortsätta därifrån! "Det börjar där det slutar", ser ni! hehehe´ Och det finns ingen anledning till att inte tro att man kan påverka världen även inifrån sin isolation, tack vare internet kan även den mest psykisk nedbrutna människan nå ut > ? <  ....Och I mina tankebanor så  kanske man inte ens ska nå ut/ göra något förens man är mogen för det, det vill säga bara några år innan man dör, först då har man den rätta tyngden för ämnet. Ämnet undrar någon.. det är ett annat blogginlägg! Och hur skall man veta när man dör.. undrar en annan.. När är det dax att skapa konst?? Hela tiden så klart men frågan är om man behöver "kommunicera" allt man gör... Bowie har ju faktiskt gjort många flamsiga saker oxo.
Själv lovar jag att inte göra främst mig själv besviken i alla fall. "-I will finish what you started".. .   
(Jag tappade förresten helt matlusten att se Star Wars efter Bowies död.) (MenVad gör Darth Vader här i dödsrunan över D. Bowie?!  D.B. var ju inte ond.. direkt.)
Mehn vad var jag?,, det blir tungt ,ju fler som dör, ju fler tunga åldrade "ingredienser" får man i sin magiska kittel att blanda ihop och ^tugga i sig^ och på något vis i tacksamhetsskuld slutföra utvalda tankebanor *´  För att föra människosläktet vidare till högre höjder!! "Something happened on the day he died".. . Är det här ett ockult tänkande Max? . ..Och. Bara. Om, min tyvärr ofta otillgängliga hjärna blir lugn och harmonisk så lovar jag att hämta ner endel svar ifrån Gud som ibland tror jag Djävulen frågar via mig.. . det är så knivigt ibland/ofta... Men med hjälp av alla döda genier i bagaget/nervsystemet kanske det går. Har egentligen redan kanaliserat ner mycket, måste bara foga‚’›. ˙ihop det. Och be några Cyber~vänner om hjälp, lovar att höra av mig. Jag vill hjälpa er också,, win win winwninwniwnwiwvinn vinn situation ni vet˙˙ ˙  ˙ Dessa `Ni˙˙ ˙´ vet vad ni håller på med,. ,men ni kanske inte ens vet vem jag är˙• .  .än... vi höres ´ 

Att jag för ett par år sedan döpte om bloggen till "Ett Levande Exempel" och sedan paradoxalt nog gick in i en levande död tillvaro var ju, typiskt... "ain’t that just like me?" Men att ha den titeln på bloggen gjorde att jag kände mig hoppfull, som att frambringa självsuggestion,, intala sig själv - att bota sin tillvaro och sitt själsliv genom en REDJÄL slogan till titeL,,,, försök till självläkning.  Ja, har mått riktigt jävla skit dåligt. Mår...


. .. ... 






... .. . 








-Nej, efter dödsbeskedet behöver man ju inte spekulera i vad sången Lazarus handlar om längre, hela skivan Blackstar är ju en inzomning mot sin egen, Bowies egen död.










Han måste ha myst ändå, när han såg likheten mellan hans egna Low-kläder och Lazaros bandage-liksvepning, som går som diagonala ränder över hela kroppen. Jag tror Bowie riktigt gick igång på sådana upptäckter. (En sådan "intellektuell kick" skådespelar han förresten fram vi 03:19 i videon.) För om han nu är sjuk och har cancermutationer på gång vad vill han då inte återkalla? Jo sin tydligaste och mest lysande kreativa tid, där hans "musikaliska DNA" som han själv säger/sa finns i Berlin-triologin, Low / Heroes / Lodger.  Reparera och återskapa sig, återkalla sin ungdom. Å andra sidan var han rätt så  drogad på den tiden, men på väg ur det 1976.. . Det var väl en både bra och dålig tid..? . . Får väl skylla på knarket att han då gjorde uttalanden som att "Adolf Hitler var den första rockstjärnan".. Betänk att Hitler hade sitt hakkors 卐 som grafisk symbol och nu har Bowie sin slutgiltiga symbol: ★ . ..mjaja,. . Han behöver inte innerst inne vara fascist, vi ska inte övertolka nu… Men det är lite samma "slagkraft", svart på vitt so to speak~

1976


2016




Lazarus återuppväcks ifrån döden, går ut ifrån graven (≈Bowies skåp) med sin liksvepning.





Han sjunger: "I´m in danger"... Den ena handen vill dra sig/honom till skrivbordet och den friska sidan,  den andra handen söker sig till sängen och den kroppsliga sjukdomen, vilken vi vet vann.


Han tänker sig vid skrivbordet, fullt aktiv att skapa "odödlighet" /konst.





 Low-Lazarus-Bowie får baka in i sin grav. Han kunde inte återuppväcka det friska inom sig/ läka det sjuka.... En fransk tidning kallade honom för en vandrande mutation med tanke på alla sina olika stilar.. . Men nu på slutet var han ju √erkligen det -En vandrande mutation- fast i en betydligt allvarligare  mening. ..Då han gick runt med muterande gener som ger cancer.









Ja det var en fantastisk sorti på ett lika fantastiskt konstnärskap. Att dö så där två dagar efter utgivningen av skivan och sin födelsedag (8 januari), det gjorde ju som många skribenter har konstaterat att det förklarade och skänkte  ett helt nytt ljus över skivans texter, om han dött ett halvår eller bara två månader senare så hade det ändå inte fått samma effekt som nu, att för lyssnaren så -effektivt- ta till sig sångerna! Man kan undra, begick han självmord för att det skulle ge den här fulländade fast ruggiga effekten på hans sista verk.

Här nedan leviterar han som just vissa helgon enligt myten kan göra, eller så är det symbol för himlafärd vi ser.. .



"Rice"

(Som hans fru Iman enkelt skrev på nätet både den 9:onde & på dödsdagen den 10:onde januari.)















Ser ni förresten att det står Bowie skrivet i (de delade) stjärnorna under stor-:an
Liknar lite ett intelligenstest, där man skall vända och vrida på delar och se sammanhang. Han ville sätta oss på prov med sitt krypterade efternamn.

TYP SÅ HÄR:




TYDLIGA likheter VA!!??

Oja, visst är det så.. eller hur.. Den hela stjärnan är O:et.. o.s.v.
Det brukar ju heta att "få sitt namn skrivet bland stjärnorna", något sånt..?. . • °  *´


B                         O                                   W                                  I                         E





Bowie, nöjd men döende.



Jo, han är värd sina fem stjärnor.
På ärmarna tror jag det står 47, hans födelseår.


Omslaget är designat Jonathan Barnbrook i sammarbete med Bowie. Har inte orkat läsa själv, men på länken ovan kan den med intresse för detta följa hela arbetsprocessen

Symbolerna går att ladda ned HÄR gratis för den som vill trycka det på en tröja eller skriva ut dom på olika sätt och göra egna arrangemang, nedan har vi Bowies ögon t.ex. Dock är det strängt förbjudet att använda dem i kommersiellt syfte. 






...
..
.



Man kan ju undra om han fick någon fix idé om att han oxolixom s.a.s. "fyllde cancer", 69 år , Symbolen för stjärntecknet Kräftan/Cancer (latin) ser ju ut som 69.. . Så mycket symboler som är i rörelse på hans sista skiva så vore inte det underligt heller.. Det blev lite som det heter en "självuppfyllande profetia" att det var menat att dö då, och nästan på självaste födelsedagen, hans 69:onde födelsedag. Om han nu var skrockfull vilket jag tror att han var.. .  -Jaha jag har cancer och här kommer symbolen flygande i ansiktet på mig!.

(Självuppfyllande profetior kan ju vara av både negativ och positiv art, men i Bowies huvud fanns nog inte så mycket positiva tankar efter han genomgått en seg cancerbehandling som misslyckats och gjort en platta som mest liknar ett avsked.  +ATT hörde jag nyss i en intervju med hans pianist Mike Garson, David hade blivit spådd i mitten på 80-talet att han skulle bli 69-70 år.. . så då var det väl klippt, bara att kapitulera. Jag är död. Ok.






.
..
...












Gud Välsigne Er Alla  `★´

Håll er vid liv!   
Hoppas ni mår bra.
Önskar alla ett fortsatt gott 2016!

Vad som nu är "gott"?.. . Vad som nu är "Gud"?

David Bowie är.. . numera på det klara med det vem/var/vad/när/hur/jaha/varför/vadå/host/också/verkligen/om  "Gud" är.. . "God".

Bowies sista alter ego >En profet<, jaaaaa, behöver inte "se", ser innåt/uppåt/bortom, står i direktkontakt med det höga, Guds öga! Hans statiska stålgrå hår, drar sig mot rymdens Guds "magnet". 
Stig upp, upP.• ˙ där ifrån din förandligade sublima stämma kom ifrån˙
Ja, det blev väldigt känslodrabbat det här, men skall man någon gång bli det så passar det sig nu.
 Heja Bowie, Tack för ditt stöd David. Alla dessa år.
TacK´ för evigt, /din MAX

















(Känns lite som att man borde börja att se sig om efter en livskamrat/flickvän nu efter hypnosen är// bruten.)




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Om

Mitt foto
Sweden
Är så ledsen över min ojämna energinivå ?..någon obalans mellan dopaminet och noradrenalinet .. ?? som... Vilket får till följd att jag orkeslöst skriver på blobbinlägg som skulle skrivits och laggts ut för två/3/IV.. . månader -år sedan. •Händelserna måste komma på rätt plats även om inte jag hinner vara i tiden med min blobg. Kan då,nu hända att det kommer gamla "nya" skriverier som läggs in där dom hör hemma i tidslinjen, vilket gör det svårt för eventuellt intresserade att se dessa?.. ! ..eftersom dom inte ligger högst upp i bob-listan när man går in på doggen. Så därför gör jag som så.. Att jag publicerar det gamla "nya" senkomna inlägget överst, alltså dags dato.. . Så får det ligga där några dagar. . . tick tack tick´ SEDAN sÅ arkiverar, sorterar jag in det, dem på sin rätta plats >där>>då det inträffade, kanske fyra månader sedan..?. . Materialet må vara rörigt,. men moset måste åtminstone vara "tabelliserat"........ -Bara för att detta sega psyke inte är i fas, med nutiden, så blir det så. ~Så ni vet. Denna glodb kommer aldrig vara aktuell, riktigt... . .. men har heller inga ambitioner att vara någon "mode-oglbare".

-Vill du säga mig någonting? >>> skrivabrev@gmail.com

-

Etiketter

? ?PSYKOS? `*ETT TIPS*´ ˙Livet˙Efter˙Döden˙ 0 kr. Agatha Christie AI Akvarell Alexandra E Lindh Allkonstverket Alopecia Areata Andlig utveckling Anhedoni Animerad film Apati Aphex Twin Arbetet Aromaterapi Art´s Birthday Party Astralplanet Atarax Ateljén Atypisk autism Aurélia Thierrée Australien Autechre Autismspektrumtillstånd Autodidakt Automatiserade tillvägagångssätt Avantgarde Balans i Tillvaron Barndomsminnen Basinkomst Beethoven Befriande! Behov Bengt Lagerkvist Benzo Besvikelse Bird By Snow Blod Blogga Boendet Bohol Boken Brian Eno Buchla Budskap Böcker Chaplin Chocolate hills Christopher Chaplin Circuit bending Clas Svahn Collage Cykla Dagboksanteckningar Dan Fröberg Dans Dansföreställning Databugg David Bowie Depression Dessa Huggormsyngel Detaljer Detektiv Djur Dokumentär Dopaminbrist Drill 'n' Bass Drömmar DU Död Döden EAM EarthCam Eklektiker Ekonomi Ekvatorn El Azizia Elektronik Elektronisk Elektronmusik Elijah Wood Ellinor Olovsdotter EMS Ensamheten Eteriska oljor Evigheten Existentiell ångest Facebook FAKTA Fantasy FAR FEL Film Filosofi Fixa idéer Flunitrazepam mylan Form Eko Foto Frihet Frustration Fullkorns underhållning Fylkingen Fysisk teater Fysiskt välbefinnande Fågel Färgterapi Försvarstal Försäkringskassan Förtydligande Förtätade intellektuella krumbukter GGGalgHuMoRRR Goombay Dance Band Gotland Gott Nytt År..? Grattis!!! Grubblerier GUD Habilitering HAT Hinder HITLER HJÄLP HSP Humor Hype Machine Hypnagoga Hallucinationer Hypnopompa Hallucinationer Hälsoprylar I natten Idioter IDM Iggy Pop InspiratioN Instrumentbygge INTJ-T Intrinsikalt värde Jacques Werup Jag . Är . Helt . Lugn . JAG ÄLSKAR DIG James Thierrée Jessica Mazzi Jesus Jim Henson Jonas Sjöstedt Josefin Nilsson Jukka Korpi Kläder KMH Kning Disk Komposition Kompressor Konsert Konst Konstnärliga tillvägagångssätt Konstnärsmaterial Konstteori Kontraproduktivt beteende Korg Polysix Krautrock Kreativitet Kritik Kvantfältet Kyle Bobby Dunn Känslodrabbat Kärlek Landsflykt Lars-Gunnar Bodin Laurie Spiegel Lazarus Leif Elggren Leonard Cohen Lhasa de Sela Libyen Linda Mazzi Liv Live elektronik Livet Ljudkonst Ljusdesign Ljusterapi Lotta Barlach Lou Reed Luftfuktare Lyrica M.C. Escher Magi Magnus V. G. Wallin Mat Matti Bye Mattias Olsson MBTI MDT Medicin Mellan hopp och förtvivlan Mental ohälsa Metafysik MIN STUDIO Modellandskap Moderatdjävlar Modulsyntar Montage/Ljus-Tavla MORD Mordförsök Musik Musikakustik Musikinstrument Muskelsvaghet Naturen talar Negativ stress Nervsammanbrott Nycirkus Ofrivilligt självmord Oljemålning ONDSKA Oro Orättvisa Panik Panikattack Papegoja Paranoia Paranormalt Performance Pionjär Plagiat Platform Stockholm Poesi Poirot Politik Politikerförakt Promenad Protest Psykiatrin På promenad Pär Lagerkvist Radio Radioaktivitet Recycle design Resa Richard D James Rita RYMDEN Rädslor Rösthallucinationer Sade Sanna Ehdin Scenografi Sci-Fi Serge Sheriff Siffror Sjukdom SJÄL-porträtt SJÄLEN Själens mörka natt Självmord Självobservation Skada Skrivande SkräcK Skulptur Skådespelare Släkten Smärtschema Social fobi SOLEN Sonar Stockholm Sorg Spikkudde Spökdjur Squarepusher Steampunk Stress Studioutrustning Svart Svek SY Symbolik Synestesi Synkronicitet Sång-texter Sändare & Mottagare Södra teatern Sömn TACK för förståelsen ✯ Tankeläsning Tarsius Teater Teckning Teknik Teknikens under Text-ljudkomposition TID Till SALU Tokryck Tom Campbell ton i ton Tradera Trent Reznor TRÖTTHETEN TV Tvångshandlingar Tvångstankar Twin Peaks Tyskland Undvikande Utmattningsdepression Utrotningshotad Var GLAD Varför? Verkligheten Verklighetsflykt Vetenskap Victoria Chaplin Visdom Voxra Vånda Vänskap Värmerekord Wendy Carlos Woody Allen www Ångest Ångestnivåhöjning Återkallandet av kraft
.

Hela ditt trasiga psyke... .. . Slut ögonen • • och - - stirra in i musiken.


Klicka På - HhÄäRr - pÅ för att komma till listan för att lyssna.
.
Konst bloggar BlogRankers.com Blogglista.se Konst Kultur
Reggad på Commo.se länkkatalog Favoritlistan.se
Nätets bästa sajter!
Blogg Topplista
Twingly BlogRank 1000länkar.com - gratis länkkatalog

Translate this site......!!!!!!!

• °