.̴.̶.̵.̵.̴.̷.̶.̸_̶_̵_̶_̶_̴_̴_̴_̶_̸_̸_̶_̴_̶_̸_̸_̷_̷_̴_̷_̸_̴_̵_̵_̸_̷_̸‚̴´̷ ̴´̴ ̷´̷-̴-̴-̵-̸-̸-̷-̴-̷-̷-̷-̴-̴-̴-̸-̶-̴-̶-̶-̸H̶e̷j̴,̵.̸ ̵ ̶,̸.̴.̴ ̷.̴ ̷ ̴ ̸´̸,̶ ̵.̴.̵.̴ ̷ ̷⁄̷σ̵ ̵,̴.̸ ̵.̷ ̶-̴℘̶ ̷,̶.̴.̸ϑ̴.̵•̴ ̷,̵.̷ ̸~̸ ̶,̶ ̷"̴-̷-̴-̴-̸-̶-̶-̸-̸-̷-̵-̵-̵-̷-̶-̵-̵-̶-̶`̴ ̵`̵ ̶`̷ ̸‚̸_̸_̷_̷_̸_̶_̸_̷_̴_̵_̴_̷_̵_̵_̷_̵_̴_̴_̸_̷_̸_̴_̸_̶_̵_̶_̷_̵.̴.̴.̸.̴.̷.̸.̸.̴

söndag 11 december 2016

Vända ryggen mot kameran/dig.. .



. ..Men vadå,.. det är ju bara en kameravinkel. Bakifrån. Ryggen mot kameran.

Fast om man tänker på det ur ett -när  ° varför vinkeL-perspektiv, så..

Ðet Att vända kameran / tittaren / sina vänner m.fl. alla ryggen betyder att eN har något extra viktigt, magnifikt , vackert/skrämmande eller Akut framför sig, något som inte kan låta vänta på sig? Ett i sekunden levande liv/(döende?). En speciell uppgift som måste lösas, kanske ett mycket svårt problem.. det är bråttom!  Något man behöver (hämta/inhämta) för att överleva och därefter kunna återvända (levande?) tillbaks, vända sig mot kameran/ sina medmänniskor igen... aaa ...Det finns alltid en INIHELVETEVETTIG anledning till varför n vänder "vardags"-världen ryggen, (inkl. den vida `webbvärlden).. .  . mot något -`annat´-,,. . . en inre värld, rent av.., den önskan, den drömmen~ , om legitimerandet av EN NY EPOK! (av olika slag - exempelvis: en politisk lösning) s.a.s. ,sÅ fängslande drömmen om frihet ... Läsa på i olika ämnen, förkovra sig,.  (på gott och ont.. ?) . . .  Och/eller den egna personliga Framtidsvisionen av verkligheten så hypontiserande.. att det t.o.m. motverkar realiserandet av densamma, är det ens möjligt, att drömma sönder sin dröm/ framtid? Kan man det?! -Oja,  jajajajaaja,, StOr risk
Så klart. Att drömma sig för nära solen, tills det blir ett skrämmande HOT istället, då man analyserat sönder det älskvärda,, för tydligt för nära,, "en klassiker".




-

.Eller som,, på ett uppdrag, värt att vända dig ryggen till.. . Kanske för att; "rädda?" fler.. än "bara" Dig (Min äääälskade).  •Typ; dilemmat att döda 1 för att rädda 100 och sånt där..
Att välja vända sig mot en sorts startpunkts-publik, främlingar, en abstrakt massa, eller mot ???? ..en framtida kuranstalt med halvt avsvimmade febriga sjuklingar..etc.. . framför tydliga utvalda dig. ..(min vän..?)

.Ja, Liknande,, otydliga segrar / framskjutna belöningar som man lätt & gärna tar på sitt ansvar att driva, att ägna sig åt .  . Inte ett handfast handslag och arbeta en månad och sedan få lön för det. Utan kanske arbeta ett liv med NÅGOT och inte få något för det i värsta fall..?!
Det där ordspråket: "Bättre en fågel i handen än tio i skogen." . . . -Jag vet inte.
-Jo jag vet, "tio i skogen" ~ dumheter.  
........Eller?
Hursomhelst, pratar vi ryggvändning likafullt. 


>Tick´ tacK- tick,..

JaZZå Maxz! Men hur var det tänkt att manifestera sig?! Hur skall du lyckas med det då, hur skall du ha det?i.,, när du blivit så introvert,/klivit in i dig själv som du antyder?! .Fastnat i sin baklåsta tankevärld, famlandes bland planer kring komplexa konstnärliga (i mitt fall,.)arbeten ...(gå inte för långt in i din inre värld nu Ax bara, det blir så syrefattigt där inne förstår du,, /för ditt eget bästa...du kommer att kvävas ,All.)
-Vadå rädda liv? Hur skall du bära dig åt egentligen? Vems liv? Tio i skogen?
-Vi befarar tankeflykt.
("      ")      (                   !)      


Visst, delvis! :

////Vänder jag mig bort för att jag känner mig så rörig i huvudet, kan jag inte formulera mig..?. . Det är snarare sanningen!////

?

AZZÅ • Fångad i fix idé/fantasi.  Snarare säga: Förlamad av en ,var det, brutal sanning. Nä, är det .. . . . det är... då är det ett nödrop?! Jag är inte ett dugg förförd av andaktsfulla förnimmelser i själens inre rum.
-Nä just det. sa ju det!
Hjälp mig att vända mig om, mot dig igen,, jag är p-a-r-a-l-y-s-e-r-a-d av skräcK´?!.. .  mmmmmhm..

• ^Enbart dramatik här ovan..? ^ Jag är vid sunda vätskor, tro inget annat. Tro inte ett ord jahg skriver!!
-Va?

Tillbaks.

–Meh hörrö ,Mex, lugna ner dig,, du gör ju research inför din film, eller blev det personligt nu. . .˙ ˙ ˙vadå; Nu? Igen? Det kan aldrig vara annat än personligt eller t.o.m. PRIVAT i mitt fall. Hur som helst så verkar det vara någon definitivt avgörande situation som  `jordens underng´...  /slut̸ lr början på någonting.. (ursäkta upprepningar)eller bara så bedåååårande pompös-vackert å osannolikt så att!! >>> verkligen få biopubliken att SE det så filmas det bakifrån; man s e r att personen i filmen riktigt s e r  allt, lixom Dubbla ögonpar på katastrofen/räddningen. Dina egna ögon + personen i filmens ögon, som man inte ser... för då tittar dom ju på diG, dom skall bara i scenen "ha ögonen" för det i dramat fantastiska////! Oder Der Untergang.. .skrev just det.  Det här börjar snart höra hemma i kategorin "allmänt pladder"..?

mmmh

Dumt att skriva blogg dåjah känner mig så här rörig&rastlös.

!!!Dumt att sitta alls. ???Att ha en datorskärm framför sig är väl inte det sämsta >> NI FINNS JU DÄR.. . mene ibland så viker det av, "livet går inte alltid på räls" HÖHÖHÖÖÖ, det skiftar vikt s.a.s s.o.s. . Livet kan ha sina ofrivilliga ~perioder. Det  har vi alla.
~Mmh, det var ju det detta blogginlägg var tänkt att belysaaaaaaaaaaAaAAaaAAAHh H. •  °    *   ursäkta mig.
-Gör jag det bra?
-Nä.

----
OK˙ det har varit "ryggvändning" p.g.a. mest tråkiga själ, besökt neurolog för att kolla upp om jag har något fel med nervsystemet...  fascikulationer i musklerna + √ärktrötthetfeber osv.. . mh, det ena läggs till det andra, senaste halvåret har en otäck andnöd smugit sig på allt mera.   .Som jag har läst!, kan snart doktorera i neurologiska sjukdomar. Många mysko hot-ande symtom,, precis,.om det inte är av paranormal art, nä det tror vi inte, det är inte möjligt! Är inte besatt, hotad av någon ond ande. Bara ordlekar.
 Om jag ska likna den känsla jag har nu från filmmontaget ovan så är det väl klippet med han som blickar mot ett moln av pilar som är på väg rakt emot honom. = Begripligt att det inte varit läge för annat än att känna sig chockad. (Fast en Samuraj är väl alltid redo att dö..?) ,. • Ja, ni skulle bara veta om allt jag skrivit på min laptop, så helt sinnesexpanderande saker så att vanligt folk skulle bara springa sin väg om dom fick fatt på dessa texter •••• ••• •• •
((HahaAGHaha,, och det skall bli alla och envar givet, hela skiten skall in i filmen bara jag tillåts leva av Gud nu men det skall väl hEn sätta stopp för?!?!?!?!?!?!?!?!))
Ska jag innan nu; Tacka för ert tålamod,, kommer strax tillbaka, jag sviker er osynliga i första taget intE. Kommer aldrig att sluta bobba hur genomborrad av pilar jag än är.>, . jo Max är du död så. (ELLER kanske han kan uppdatera sin blogg ändå.. ParanormaltParanormaltParanormalt - i en  framtid..)  



• ARBETET •


Planerar att ha min Ljud&bild-studio i sommarhuset på Gotland.
(JA, jag ska le jag ska lE!!Jag Ska Skratta på nästa/någon bilD.)


...MenOch så har jag i en källare städat upp, renoverat, arbetat med att bygga upp en studio mellan de dagliga ångestsymtomen ≈ ja som framkallar många olika tvångsartade tillvägagångssätt vilket gör tillvaron mycket energikrävande /omständig,, korta stunder av  uppbygglig aktivitet som detta försök, fast jag har numera väldigt svårt att känna någon arbetsglädje, vill bara att det skall bli gjort! SKITEN!




Måste skrubba bort all jävla kalk på väggarna annars fäster inte den tänkta betongfärgen, kalkade väggar är inte så praktiskt de färgar av sig då man går emot dem(men dom gjorde så på förr i tiden, kalkade) & så hade den missfärgas. Behöver fräscha upp hela rummet också för att få bort lite av alla spindlar och gråsuggor m.m. (Fast gråsuggor tycker jag om, dom är rätt så märkliga små varelser egentligen, men för många i ett (som det skall bli ett )möblerat rum stör lite grand.)




Nä jag har som sagt en rätt så dålig förmåga att känna arbetsstolthet, i allt som inte har direkt koppling till konstnärligt resultat,, klart lite lite lite glad kanske man känner sig, jag fixade ju upp det där rummet till att bli en topptrimmad studio tillslut.. Men ändå.. jag Är ju inte byggarbetare till yrket utan KOMPONIST.  Och jag är mycket försenad, ligger långt efter mina rytmer ~ 
Men OK, OK, "ett nödvändigt ont" var det. ;-/
Menar: jobbig känsla att "känna sig helt färdig men inte klar." ... meD det som jag bespetsat mig på att göra, komponera musik i min egna studio.  Liksom: "trött redan innan." inte det bästa utgångsläget.



Och riva ned takpappen oxo, den skulle ner. Väggar, tak, golv allting.. tvätta, spackla, måla.


---



• HÄLSAN •


















 NatureN däremot, sol/vind/vatten/träd/gräs/stenar. Långa promenader, gå på marken har ägnat mig åt att ta in naturen på många sätt,  (i läkande syfte),, alla sinnen t.o.m. genom huden, ett intresse för eteriska oljor har väckts, lärt mig blanda till egna salvor, ansiktslotioner, hårvårdssprayer,,  från grunden förhoppningsfullt med rena råvaror, känns bra & är Intressant. Har mestadels köpt oljorna m.m. här  > Organic Makers <  Dom verkar seriösa. (.......Knappt orkat uppdatera min "blogg i bloggen": >>  "Sjukjournal" , apropå eteriska oljor(skrev lite om det där).) När tillvaron upplevs för krass och yxig så väger en ≈blandarkväll≈ med eteriska oljor upp på ett perfekt sätt, det blir så översinnligt på något vis då enskilda droppar skall vägas mot varandra, ja, det är alltid droppar det är frågan om i dessa sammanhang och man bör inte blanda ihop fler än högst tre oljor i en mix, för då kan doften bli för underlig, nästan vidrigt stinkande. Det är verkligen fråga om finness, blanda ALLTSÅ som mest 3-(4) eteriska oljor + 1 så kallad basolja och möjligen lite vatten... beror ju på syftet.  En mystisk alkemistisk känsla infinner ganska så snabbt, vilket är roande i sig! Ballans i tillvaron, helt enkelt. Ett behagligt sätt att hantera stress. Aromaterapi i kombination med harmoniskt boende kan helt klart ersätta lugnande tabletter. 





En blandarafton i sommarhuset, Gotland - Ljugarn.







>< Tiden har även gått till att flytta ut från ytterligare ett korttidsboende.. Sånt praktiskt bök som är dränerande av både fysisk o psykisk energi, då göromålet upplevs som ett meningslöst sisyfosarbete,, bo lite här bo lite där... men VART ÄR MITT HEM!!?? Bostadssituationen i Sverige å ≈ främst i Stockholm då, är ju ett mycket dåligt practical joke, ruttna politiker som inte kan räkna ut att urbaniseringen & invandring kräver bostadsbyggande.


Beklämmande med mänskligheten, det kommer nya dumskallar som skall läras upp gång på gång.. T.ex.>> Nya unga politiker som inte hajar läget, som inte har någon erfarenhet av livet, som måste lära sig medans dom busar runt! Dom sitter där i sin riksdagssal, en bunt med omogna knäppskallar,, värsta tramsiga klassrummet med förvuxna skolungar. Nä, men det är ju väldigt lätt eller helt rätt att känna så, uppleva det så när man erbjuds 1 hyresrätt i månaden (som man ändå inte kan få pga för kort kötid, 22år!) på Stockholms Bostadsförmedling. Men det klart, varför så i kö, det är ju bara att köpa en lägenhet då har du ju en på momangen! Precis eller hur. ;-(/´ Kom igen nu politiker, ni som skall vara så intelligenta,, hepp hepp hepP´
T.ex.>> Nya typ unga läkare som inte har någon erfarenhet av sjukdomar skall hjälpa sjuka..  bl.a. MIG, varit hos fyra stycken olika nu som inte förstår vad mina muskelryckningar och värk/domningar i kroppen beror på.. . 60 000kr i månadslön, men kan inte komma på någonting. Jag hoppas att dom blir outsourcade av robotar snart. Skulle faktiskt lita mer på en Cyborg-doktor,. som ser på mig med digital skärpa. En som minns sina tidigare patienter i detalj/ALLT ,fullproppad med oglömbar kunskap + att man kan programmera in massa dokumenterat enbart korrekt sjukdomsfakta. En databank, hela Sveriges patientregister som läkarerfarenhet i en och samma läkare. Behövs ingen second opinion då inte. A, låter för mig mera tillförlitligt än en flummig människa...
>> Alla dessa Nya flummiga människor som skall lära sig att vara människor. INKL. MIG SJÄLV.  Ja, det är segt. ≈ Det är meningen att det skall vara så här !?!?!?!?! – Evolutionen får inte gå för fort tydligen. Hemska tanke.




• BOENDET •



Skymning över Karlbergsvägen 68 i Vasastan.



Kan man be att få bo kvar någon gång.. . Jag sköter mig exemplariskt & betalar glatt hyran i tid, trots att jag knappt har råd att äta efteråt. 
-Nehejdå!

Här sitter jag, sista veckan i min lägenhet i Vasastan. Det var i alla fall ett hyfsat långt bostads-pass denna gång.. Hela 2 år fick jag bo där.. men nändes inte inreda den, för ni vet det är månad för månad man får veta om man får bo kvar, /kniven mot strupen. (Maxgränsen för korttidsboenden i Stockholms bostadskö är 4 år.) Bara bärbara hopfällbara möbler. Ingen trivselöverkurs. Absolut ingen bokhylla! Blommor, nej en luftfuktare har ersatt dem i fönstret. Men en egen måne hade jag med mig, för att känna mig som borta på rätt sätt, dock släckt på denna bild. Lika så mitt ansikte, ´släckt` , jag kan faktiskt inte le innerligt längre på en bild, så det får bli händerna för ansiktet varianten.







Finns ju jämt en version 2 av allting här i världen.. Som vanligt är kvinnor ofta underrepresenterade, det är ju en viss typ av film dom valt bland oxo.. Mastodontfilmer.




• Summa summarum; det finns många anledningar till frånvaro.. . om man nu måste ha en anledning alls! Tycker det var är sååå befriande skönt med Bob Dylans tystnad, att han inte svarade så på direkten. Det gör lite att man slipper ha dåligt samvete, man behöver inte vara så pliktkuvad och sköta sig "rätt" hela tiden. Jag svarar när jag fæn har tid/vill/orkar. Hädan efter skall jag ta Dylan som exempel på om någon tjatar på mig! Hörrö du,, Dylan, han dröjde flera veckor innan han tackade för Nobelpriset för faeaen! Och inte ens kom han för att ta emot priset på priutdelningen, så håll käfteN!!! Eller Vänligt men bestämt var det; Jag/han har inte tid. Jag/han hör av mig när jag kan. -Jag/han behöver tänka ett tag, tacK! Jag Jag Jag Han Han Han. Bob Bob Bob.
Som Han sjunger: "You're right from your side. I'm right from mine."
Han sköter livet efter sin förmåga.
Jag gör det, jag gör det, jag gör det.
Också.
/Faktum är att jag kan bli väldigt upprörd om jag inte får slutföra mina tankebanor/ mina melodislingor, det autistiska draget kommer då påtagligt i dagen. Och jag har inte riktigt fått det lugnet jag behöver för att slutföra mina tankeBaNoR på flera FLERA åååÅaAÅAHAÅR nu så jaG är ett mäkta högexplosivt ämne för stunden. Men jag närmar mig olika lösningar på upplösningar av några av hindren.. snnnnart `;-/)))))))´

Och detta, sin läggning beskrev han så VÄLDIGT öDmjuKt i sitt tacktal som lästes upp på Nobelbanketten genom att likna sig vid typ den största litterära gestalten någonsin(hittills) - Shakespeare - Ingen hybris där inte! Nä men vadå, det klart det! ~Nptja,, "en ann är så god som en ann". Och visst håller VI oxo med honom, visst är det så?! Klart N har mycket att tänka på, eller hur:

"Precis som Shakespeare är jag ofta upptagen av min egen konstnärliga strävan och har fullt upp med vardagens alla problem."


Det är inte över förens det är över. Vem vet vad jag har på vinden.. . och i källaren. Det finns ingen anledning att förminska/begränsa sig, säg.

Apropå "med ryggen mot" Har hört att Dylan långa stunder under konserter kan spela med ryggen mot publiken, riktar intresset mot kompbandet/musiken så att säga. Inget video-bevis på det, men en bror till mig vitnade om det, då han inledde en konsert med ryggen vänd mot publiken ett bra tag... .. .
... .. .





• KÄRLEKEN •


Har fått så svårt att nå min dator, bara en armlängd ifrån, det är mycket som är en armlängd ifrån ändå så omöjligt, kontakten, utbytet, glädjen,, att ta sig för... ALLT, på en armlängds avstånd. Precis allt men det går inte. Den här konstiga neurologiska tröttheten Fibromyalgitröttheten? Kan inte tänka mig att det enbart är psykiskt grundat.. Det måste ha gått sönder något i huvudet på mig.. . har jag haft någon liten microstroke??.. Det började på Karlavägens 20kvm 2013 och tilltog alltmer på Karlbergsvägens 42kvm.. . Pratar rum för att jag visar rum i inlägget och svårigheten att just få rum någonstans inom rimlig tid o att finna ro i tid och rum. Och hur!? skall ens önskningar få plats inom tidens rum, allt går för fort.  ˙  .  ˙.˙.˙.˙‚’,’,’,,,/////´´´´´´ & paradoxen, just när jag nu börjar närma mig att få lägenheter med trivsamma lägen (dock korttid änsålänge) så slog den här zombie-personligheten till, så typiskt´


---Nu blev det här ett väldigt långt och ältande--->  Men periodvis,, tänk att inte ens på nätet, det sättet att "marknadsföra" sig på ...Det krävs ju så lite för att visa sig här, och för många på en gång.. Effektivt. Men ändå så orkar jag inte, inte ens det... >> för att få uppskattning, menar; självbevarelsedrift,... inte ens den formen av bekräftelse orkar jag unna mig å er å OSS. Det att "träffas", vi möts ju här. Blogga är ju verkligen att välja "minsta motståndets lag" . . för att visa att en lever. Känns ledsamt att inte ha energi över till att hjälpa till att styra världen i rätt riktning, om man nu tillåts att ha sådana ambitioner med sin blogg..?. . Att tro sig kunna bringa framtidshopp genom att likt en upptäcktsresande ge sig ut i den inre rymden.. • ˙ °  bl.a. att från de undermedvetnas domäner /de hypnagoga tillstånden och därifrån hämtat -`värden´-, värda att kontemplera över *´ så att vi tillslut kan nå varandra i den gemensamma världen, borde ju vilja det..?. . jag vill ju vända mig mot dig...  inte säga "igen" för dig har jag aldrig träffat, och du inte mig,, inte den jag har blivit i alla fall efter denna bortvända tid. Tack för hjälpen! För kanske var det värdefulla jag såg/ ägnade mig åt (på håll men inom mig) just Din inre resa, det vet du inte. Detta fokusskifte. Denna utsikt. 


> Detta värde <  Se, känn, se, vet!





Eder ödmjukaste tjänare/ ℳax   Ljugarn  160927
nej det här flyttades ju ^ ^  
. ..Men tid och rum, det kröker sig ~ 
enligt mindre komplicerade teorier oxo.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Om

Mitt foto
Sweden
Är så ledsen över min ojämna energinivå ?..någon obalans mellan dopaminet och noradrenalinet .. ?? som... Vilket får till följd att jag orkeslöst skriver på blobbinlägg som skulle skrivits och laggts ut för två/3/IV.. . månader -år sedan. •Händelserna måste komma på rätt plats även om inte jag hinner vara i tiden med min blobg. Kan då,nu hända att det kommer gamla "nya" skriverier som läggs in där dom hör hemma i tidslinjen, vilket gör det svårt för eventuellt intresserade att se dessa?.. ! ..eftersom dom inte ligger högst upp i bob-listan när man går in på doggen. Så därför gör jag som så.. Att jag publicerar det gamla "nya" senkomna inlägget överst, alltså dags dato.. . Så får det ligga där några dagar. . . tick tack tick´ SEDAN sÅ arkiverar, sorterar jag in det, dem på sin rätta plats >där>>då det inträffade, kanske fyra månader sedan..?. . Materialet må vara rörigt,. men moset måste åtminstone vara "tabelliserat"........ -Bara för att detta sega psyke inte är i fas, med nutiden, så blir det så. ~Så ni vet. Denna glodb kommer aldrig vara aktuell, riktigt... . .. men har heller inga ambitioner att vara någon "mode-oglbare".

-Vill du säga mig någonting? >>> skrivabrev@gmail.com

-

Etiketter

? ?PSYKOS? `*ETT TIPS*´ ˙Livet˙Efter˙Döden˙ 0 kr. Agatha Christie AI Akvarell Alexandra E Lindh Allkonstverket Alopecia Areata Andlig utveckling Anhedoni Animerad film Apati Aphex Twin Arbetet Aromaterapi Art´s Birthday Party Astralplanet Atarax Ateljén Atypisk autism Aurélia Thierrée Australien Autechre Autismspektrumtillstånd Autodidakt Automatiserade tillvägagångssätt Avantgarde Balans i Tillvaron Barndomsminnen Basinkomst Beethoven Befriande! Behov Bengt Lagerkvist Benzo Besvikelse Bird By Snow Blod Blogga Boendet Bohol Boken Brian Eno Buchla Budskap Böcker Chaplin Chocolate hills Christopher Chaplin Circuit bending Clas Svahn Collage Cykla Dagboksanteckningar Dan Fröberg Dans Dansföreställning Databugg David Bowie Depression Dessa Huggormsyngel Detaljer Detektiv Djur Dokumentär Dopaminbrist Drill 'n' Bass Drömmar DU Död Döden EAM EarthCam Eklektiker Ekonomi Ekvatorn El Azizia Elektronik Elektronisk Elektronmusik Elijah Wood Ellinor Olovsdotter EMS Ensamheten Eteriska oljor Evigheten Existentiell ångest Facebook FAKTA Fantasy FAR FEL Film Filosofi Fixa idéer Flunitrazepam mylan Form Eko Foto Frihet Frustration Fullkorns underhållning Fylkingen Fysisk teater Fysiskt välbefinnande Fågel Färgterapi Försvarstal Försäkringskassan Förtydligande Förtätade intellektuella krumbukter GGGalgHuMoRRR Goombay Dance Band Gotland Gott Nytt År..? Grattis!!! Grubblerier GUD Habilitering HAT Hinder HITLER HJÄLP HSP Humor Hype Machine Hypnagoga Hallucinationer Hypnopompa Hallucinationer Hälsoprylar I natten Idioter IDM Iggy Pop InspiratioN Instrumentbygge INTJ-T Intrinsikalt värde Jacques Werup Jag . Är . Helt . Lugn . JAG ÄLSKAR DIG James Thierrée Jessica Mazzi Jesus Jim Henson Jonas Sjöstedt Josefin Nilsson Jukka Korpi Kläder KMH Kning Disk Komposition Kompressor Konsert Konst Konstnärliga tillvägagångssätt Konstnärsmaterial Konstteori Kontraproduktivt beteende Korg Polysix Krautrock Kreativitet Kritik Kvantfältet Kyle Bobby Dunn Känslodrabbat Kärlek Landsflykt Lars-Gunnar Bodin Laurie Spiegel Lazarus Leif Elggren Leonard Cohen Lhasa de Sela Libyen Linda Mazzi Liv Live elektronik Livet Ljudkonst Ljusdesign Ljusterapi Lotta Barlach Lou Reed Luftfuktare Lyrica M.C. Escher Magi Magnus V. G. Wallin Mat Matti Bye Mattias Olsson MBTI MDT Medicin Mellan hopp och förtvivlan Mental ohälsa Metafysik MIN STUDIO Modellandskap Moderatdjävlar Modulsyntar Montage/Ljus-Tavla MORD Mordförsök Musik Musikakustik Musikinstrument Muskelsvaghet Naturen talar Negativ stress Nervsammanbrott Nycirkus Ofrivilligt självmord Oljemålning ONDSKA Oro Orättvisa Panik Panikattack Papegoja Paranoia Paranormalt Performance Pionjär Plagiat Platform Stockholm Poesi Poirot Politik Politikerförakt Promenad Protest Psykiatrin På promenad Pär Lagerkvist Radio Radioaktivitet Recycle design Resa Richard D James Rita RYMDEN Rädslor Rösthallucinationer Sade Sanna Ehdin Scenografi Sci-Fi Serge Sheriff Siffror Sjukdom SJÄL-porträtt SJÄLEN Själens mörka natt Självmord Självobservation Skada Skrivande SkräcK Skulptur Skådespelare Släkten Smärtschema Social fobi SOLEN Sonar Stockholm Sorg Spikkudde Spökdjur Squarepusher Steampunk Stress Studioutrustning Svart Svek SY Symbolik Synestesi Synkronicitet Sång-texter Sändare & Mottagare Södra teatern Sömn TACK för förståelsen ✯ Tankeläsning Tarsius Teater Teckning Teknik Teknikens under Text-ljudkomposition TID Till SALU Tokryck Tom Campbell ton i ton Tradera Trent Reznor TRÖTTHETEN TV Tvångshandlingar Tvångstankar Twin Peaks Tyskland Undvikande Utmattningsdepression Utrotningshotad Var GLAD Varför? Verkligheten Verklighetsflykt Vetenskap Victoria Chaplin Visdom Voxra Vånda Vänskap Värmerekord Wendy Carlos Woody Allen www Ångest Ångestnivåhöjning Återkallandet av kraft
.

Hela ditt trasiga psyke... .. . Slut ögonen • • och - - stirra in i musiken.


Klicka På - HhÄäRr - pÅ för att komma till listan för att lyssna.
.
Konst bloggar BlogRankers.com Blogglista.se Konst Kultur
Reggad på Commo.se länkkatalog Favoritlistan.se
Nätets bästa sajter!
Blogg Topplista
Twingly BlogRank 1000länkar.com - gratis länkkatalog

Translate this site......!!!!!!!

• °