Jag har köpt denna pryl 5 gånger från 3 olika affärer... (beställt in hämtat ut och hållit på). Alla har dom haft någon liten repa eller så.. . Kanske den vi pratar om i brevkonversationen inte ens var begagnad, fast som bara jag tyckte det såg ut som?!.. Har antingen nu sålt eller returnerat var och en av dessa patchbays. Även den sista som jag trots allt valt att behålla,, har faktiskt ett litet hack´ den också! Det är svårt, ,måste komma över sånt där!!... .. . Den här "skadan" är inte på frontpanelen så den syns inte då den sitter inskruvad i effektracket. Jag måste försöka tämja mitt tvångsbeteende. Detaljen får inte gå före helheten!!!! Det är väl bättre att jag kommer igång med komponerandet igen istället va, maX?!?!?!?!?!?!?!? ...som jag faktiskt försöker med, trots demondepressionen.
Här är den fjärde och i mina ögon defekta patchbayen... Jag blev så über-irriterad, inte nog med att det var avskavd färg!.. Utan det var på självaste varubeteckningen, alltså Namnet: Samson Patchbay+.
Ni må tro att jag blev tokig när jag såg det!! Jag Läser.. . Patchb- - ?!?!?!? VA!!??!!!! En Patchb- - ! Vad är det för något??!! Det är ju en Patchbay jag köpt inte en Patchb- - ........ Var ÄR A:et och Y:et?? ... ... patchbAY ........Aja,.. ~mummelering..
(Jahaja, märkte att den på bilden är den tredje jag köpte, då var P:et bort skaft (alltså en -atchbay) + någon skråma till.. .)
Och Korg Kaossilatorn hade detta serienr. *********** , där en 1:a och en 3:a kom efter varandra i sifferföljden..., så den kan jag inte heller behålla!!! ; - / En Kaossilator har jag oxo redan, men en kväll då jag hade tagit min ångestmedicin Lyrica så var jag så sluddrig i fingrarna så jag tappade en kontaktadappter på dess styryta och så det blev ett... ? . . just det ETT HACK som man känner med fingertopparna varje gång man spelar med den! Ack och jäVla vE. Den här pedanteri-demonen är hemsk. Det hemska är att; har man bestämt sig att verkligen hitta ett perfekt exemplar av någonting men misslyckas... så blir tvånget bara värre och värre efter varje misslyckat försök, då man egentligeN borde bli istället övertygad om att det finns inte något helt repfritt exemplar. Men man blir ALLTSÅ som ännu mera besatt av att jaG skall minsann hitta ett exemplar, det måste finnas!!! -Ja, det är sjukligt. Och så där håller det på i stort & smått, livet kan bli vansinnigt omständigt att leva. ///Jag skrev ungefär samma mening ? ser jah, här ovan två gånger,, a, ni märker ju...
Om någon vill köpa en Patchbay så... Ni som möjligen är intresserade, vet vad den är till för så jag förklarar inte det ingående här. Kortfattat; man kopplar ihop all annan studioutrustning via denna.. . Den har en sorts "nyckelfunktion-position" i en musikstudio.
• Samson patchbay+ 800kr - Nypris 1200kr ( Den är ju helt ny förutom det förhatliga bortskrapet av a & y. )
• Korg Kaossilator 1400kr ( Helt ny, fast ett ondskefullt serienr. ) (OBS! Går ej att köpa längre, har skänkt bort den till en visat musikalisk brorson.)
Jag bjuder på frakten.
>>!!OBS!!<< Brevkonversationen läses nedifrån och upp!.. . scrolla ned... .. . .. ...
Den tyska musikfirman thomanns svar har jag färgat grå för att skilja på textmassan. Konversationen gäller den andra "patchen", köpt 2011... .. . Denna plåtlåda som jag kom att köpa 5 gånger, innan jag tillslut fick lov att vara på något vis nöjd.
Vad gäller patchbayen i brevet så hade så pass osynliga repor, som inte en normal människa noterar.. Och jag tror säljaren på företaget var normal.. så det slutade med att jag faktiskt satt och repa
Och annat & lika O.S.V.
Nnär jag skall köpa böcker i fysiska butiker, det är vidrigt, jag måste gå igenom varje exemplar och se att dom är limmade på rätt sätt o.s.v. kolla ryggen å fram och bak,,, man blir tokig av det där. Tillslut har jag betett mig så jäkla underligt att jag blir tvungen att lämna butiken utan någon bok alls, kan omöjligt se kassörskan i ögonen efter en sådan där hemsk ritual! Handlar helst på antikvariat, för då hör det lixom till att det är repor och då kan jag "köpa" det...,reporna+boken.
Den här problematiken var en av "dropparna som kom bägaren att rinna över" faktiskt... när jag sökte mig till psykiatrin vintern 2007-08.
>>> Mamma råkade tappa en bok som jag hade köpt så att den fick ett fruktansvärt "hundöra", lr hundöra, kanten blev helt demolerad. DEN bokEN, hade jag fått gå igenom hela storStockholms alla större Akademibokhandlar samt de stora varuhusen för att hitta ett fulländat exakt precis helt perfekt exemplar av. Det var Sanna Ehdins bok>> "Sluta Kämpa Börja Leva" . . Den hade blivit så värdeladdad denna bok så den var som en -`helig gral´- för mig. Så när jag såg den falla mot golvet gick jag sönder.
Kan säga att jag alltså gick igenom alla böcker på en lastpall kanske 120 böcker,,av boken. Sedan då jag kokhet av möda fan en "aspirant" ..till att möjligen köpas så ställde jag undan den i en annan hylla långt där ifrån. Jag gjorde om samma procedur i alla de andra bokhandlarna, >> gick igenom böckerna och ställde undan bakom böcker i en helt annan hylla. >> Och lämna bokhandeln alltid smått svettig av ansträngning och med undrande blickar på mig.. . Vidare så memorerade jag och noterade hur nu kanske tillslut 5 st lika perfekta böcker såg ut och valde då EN (av då inte omöjligt 500st genomgångna). Det kunde ta ett par månader att köpa en bok, åka fram och tillbaks hit och dit. En procedur som inte alls stod i proportion till en sådan handling, det att köpa en bok. Rent vansinne, med andra ord.
Jag är fortfarande totalt slav under fixa idéer och tvångsperfektionism och ofta som sagt gällande saker där perfektion är helt onödigt, noggrann kan man vara om man skall bygga en rymdraket men inte med att söka se.. . osynliga repor.. som inte har någon påverkan på själva funktionen. Sånt här tar de levande livet ifrån en, helt klart. Och jag kan ännu ej ta i S. Edihns bok utan att känna mig helt förstörd.. . och en stark sorg och nästintill medlidande..för denna ...saK.. denna BOK... Det var förstaupplaga också,. . har inte gett mig i kast att försöka ersätta den utan jag bara försöker förtränga och gå vidare med alla mina andra nojor som jah har. Får försöka "släppa" vissa saker ..inte golvet dock! höhö......... men den får stå där, den står där i bokhyllan, och värker... ack acK´ ååååh.. . blir... .. . så `~ ´ .
Den där boken.. var ungefär ett sista försöka att på egen hand minska psykstressen.. . Men den stressen var av för existentiell och neuropsykiatrisk art så jag fick vända mig till psykiatrin, som jag tillslut "förstod" även kunde vara till för mig.
/Men nu var det denna,, "Patch".. det handlade om. . . -NEJ, ni behöver inte läsa brevkonversationen, hemskt ältande, riktigt tjatigt faktiskt, ville bara belysa denna problematik. Scrolla ner, för första brevet... .. .
2011-11-25
Svara ▼
Max Wallin
Till sc.cc@thomann.de
-Nja ja,. . Johan... Det var ju en bytesorder, förut i somras... men då fanns det ingen att byta mot, den var slut i lager... Men jag lägger en beställning på vanligt vis och hoppas att denna patchbay inte tidigare redan varit såld och testad vilket den förra var!
Tack ändå/ Max W
Subject: AW: Kd 4245684. OK, då försöker vi igen!!
Date: Tue, 22 Nov 2011 10:42:47 +0100
From: sc.cc@thomann.de
To: maxwallin@hotmail.com
Hej Max,
Tack för ditt mail. Tyvärr fungerar inte det. Vi kan endast kolla produkterna i de fall det handlar om bytesordrar, dvs när returen kommer hit kollar vi den nya innan den skickas. Detta pga att dessa ordrar görs manuellt. Om du skickar en beställning via vår hemsida så går dom genom systemet automatiskt och vi har ingen manuell uppföljning på detta så det går tyvärr inte.
Best regards / Vänliga hälsningar,
Johan Lindh
Service Customer Care
________________________________
Musikhaus Thomann e. K.
Hans-Thomann-Straße 4
96138 Burgebrach
Tel.: +49(0)9546 / 9223-476
Fax: +49(0)9546 / 9223-8399
E-Mail: sc.cc@thomann.de
Internet: www.thomann.de
________________________________
Musikhaus Thomann
Inhaber: Hans Thomann
HRA Bamberg Nr. 8988
Diese E-Mail enthält vertrauliche und/oder rechtlich geschützte Informationen. Wenn Sie nicht der richtige Adressat sind oder diese E-Mail irrtümlich erhalten haben, informieren Sie bitte sofort den Absender und vernichten Sie diese Mail. Das unerlaubte Kopieren sowie die unbefugte Weitergabe dieser Mail ist nicht gestattet.
This e-mail may contain confidential and/or privileged information. If you are not the intended recipient (or have received this e-mail inerror) please notify the sender immediately and destroy this e-mail. Any unauthorized copying, disclosure or distribution of the material in this e-mail is strictly forbidden.
Von: Max Wallin [mailto:maxwallin@hotmail.com]
Gesendet: den 14 november 2011 15:44
An: Service Customer Care
Betreff: RE: Kd 4245684. OK, då försöker vi igen!!
Igen Johan, hej!
-Ja, då var det dags att göra den där beställning.. igen. Mina önskemål enligt våran brevkonversation (från i somras) här nedan var då att varan jag köper måste vara i ett totalt oanvänt skick.
Beställningen gäller nu: 1st Samson S-patch Plus och 1st Korg kaossilator m.m.
Och jag gör beställningen som vanligt via Thomanns hemsida.. . Och kanske du kan göra en notis i min kundprofil innan, där det står att jag är noggrann med att jag föredrar att få fina exemplar & just >>oanvända produkter.
Ok, ha det bra i novembermörkret!
MVH/ Max Wallin
From: maxwallin@hotmail.com
To: sc.cc@thomann.de
Subject: RE: Kd 4245684
Date: Wed, 6 Jul 2011 11:59:27 +0200
Hej!
-Nej kan tyvärr inte vänta. Åker till Gotland nu, kommer ej att vara hemma. Jag får "börja på ny kula" till hösten med att bygga upp min ljudstudio...
Önskar att få beloppet insatt på mitt personkonto i Nordeas bank: Max Wallin 720420-**** , clearingnr. 3300
Tack igen Johan!
Vänligen/ Max W
Subject: Kd 4245684
Date: Mon, 4 Jul 2011 08:52:20 +0200
From: sc.cc@thomann.de
To: maxwallin@hotmail.com
Hej Max,
Tack för ditt mail och informationen. Anledningen till att vi vill att man skriver med en beskrivning är att vi har begränsat med plats på kundprofilen. I detta fall är det dock inte helt nödvändigt då det var ett fel av mindre karaktär (alltså inte maskinella fel där händelsebeloppet bör förklaras). Jag har krediterat fraktkostnaden då returen kommit hit. Pengarna står tillgodo. Jag ser tyvärr att den är restnoterad till 15/7. Vill du vänta på den? Jag kommer bli informerad när den kommer hit och tar den då direkt till teknikerna. Säg till om du hellre vill ha pengarna tillbaka.
Best regards / Vänliga hälsningar,
Johan Lindh
Customer Care
Musikhaus Thomann e.K.
Phone +49 9546 9223 476
Fax +49 9546 9223 8399
sc.cc@thomann.de
Musikhaus Thomann
Inhaber Hans Thomann
Treppendorf 30
96138 Burgebrach
HRA Bamberg Nr. 8988
**** Please always state your customer number and the number of the order when writing to us ****
***Due to the high volume of emails, please do not delete any information when replying to this message***
***Please don´t change the headline***
P Please consider the environment before printing this e-mail
***** Confidentiality Statement/Disclaimer *****
This message and any attachments is intended for the sole use of the intended recipient. It may contain confidential information. Any unauthorized use, dissemination or modification is strictly prohibited. If you are not the intended recipient, please notify the sender immediately then delete it from all your systems, and do not copy, use or print. Internet communications are not secure and it is the responsibility of the recipient to make sure that it is virus exempt. The company/sender cannot be responsible for any unauthorized alterations or modifications made to the contents. If you require any form of confirmation of the contents, please contact the company/sender. The company/sender is not liable for any errors or omissions in the content of this message.
Von: Max Wallin [mailto:maxwallin@hotmail.com]
Gesendet: den 1 juli 2011 14:49
An: Service Customer Care
Betreff: RE: Kd 4245684
– J☼han
Tack så oerhört mycket för din förståelse angående mitt problem! . ..Det ÄR hemskt att man kan hänga upp sig på sådana här saker, jag försöker komma över denna tvångsmässiga perfektionism, men det är svårt... Jaja, . Har nu skickat ned tingesten tillbaks till Burgebrach. Fyllde i reklamationsblanketten.. . förklaringen ? tja,. Att jag önskade byta den framgick ju,.. . Men ingen detaljförklaring liknande i mail-kontakten med dig.. Menar; Jag har ju redan beskrivit det för företaget Thomann d.v.s. just, Dig! Någon sorts direkt-länk borde ni väl egentligen ha så man slipper ta det i två omgångar dels en på svenska och sedan allt en gång till i engelsk översättning. Jag hänvisade helt enkelt till>> ..Johan Lindh på Customer Care, Sweden... som jag skrev. Men dom hör nog inte av sig. Mitt meddelande var tydligt. . . Dock när dom tittar på produkten på de mindre tydliga reporna börjar dom kanske undra. Men så kan det vara,, ska det vara nytt så ska det vara nytt.
Här är kvittot också, det blev hela 335 kr!! Packade så litet och lätt det bara gick med ändå bibehållen transportsäkerhet. Men ändå alltså, 335kr... Det blir ju lite galet när fraktsumman börjar närma sig (och ibland överstiger) värdet på själva varan va!.. .
Jo,. och tack för att du "satt en notis" på mitt konto att dom skall granska den nya patchen innan dom skickar den! : )
☼ Jag öskar dig en strålande sommar ☼
Vänligen/ Max Wallin
Subject: Kd 4245684
Date: Tue, 28 Jun 2011 15:12:10 +0200
From: sc.cc@thomann.de
To: maxwallin@hotmail.com
Hej Max,
Tack för bilderna och informationen. Jag håller med om att detta ser misstänkt ut och därför behöver du inte stå för kostnaden. Jag har satt en notis på ditt konto där jag ber den som bokar den nya ordern kolla produkten innan den skickas så att det inte blir likadant igen. Du kan skicka den enligt följande.
Vad du ska göra är att skicka produkten tillbaka till Thomann med posten. Packa produkten så bra som möjligt för att undvika transportskador. Inkludera även orginalförpackning och eventuella tillbehör. Följande adress gäller.
Musikhaus Thomann
Treppendorf 30,
96138 Burgebrach
Germany
Bifoga en lapp med din kontaktinformation, en utförlig beskrivning av felet (gärna på engelska då vår reklamationsmottagningspersonal endast kan tyska och engelska) och en kopia på fakturan.
Vi betalar för leveranskostnaderna i detta fall men du måste använda postens billigaste leveransmetod och försäkra leveransen. Skulle det inte vara möjligt att försäkra paketet så är det viktigt att du ber om ett kolli-id för din egen skull så att du kan spåra paketet vid behov. Du kan skicka kopian av kvittot från posten till oss via e-mail så krediterar vi dig beloppet och även inkludera dina IBAN- och BIC-koder om du vill ha beloppet utbetalt till ditt bankkonto. Om den totala frakten skulle kosta mer än motsvarande 35 euro så vill vi att du kontaktar oss innan du skickar returen.
Inom 30 dagar från fakturadatum kan vi byta produkten eller ge dig pengarna tillbaka enligt följande regler:
# Produkten måste vara i nyskick utan repor/bucklor
# Manualen utan "hundöron"
# Inga skador på orginalförpackningen.
# Alla tillbehör och eventuella sladdar bifogade.
Om dessa krav inte möts eller att 30-dagarsperioden har gått ut kommer vi istället att reparera produkten för dig.
OBS! Om enheten kommer repareras så ber vi dig vara beredd på att det kan ta 3-4 veckor från det att vi mottagit returen till att vi kan skicka tillbaka den till dig. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hjälpa dig med en ersättningsprodukt under den tiden.
Endast reparationsinformation: Skulle det vara så att våra servicetekniker skulle bedöma att du själv orsakat felet eller att felet uppstått pga någon förbrukningsdel (lampa, batteri, rör etc.) så kan vi inte reparera den under garanti och måste debitera dig för reparationen och frakten + felsökningskostnader.
Jag tror inte att så är fallet men är skyldig att på förhand informera dig om detta.
Best regards / Vänliga hälsningar,
Johan Lindh
Customer Care
Musikhaus Thomann e.K.
Phone +49 9546 9223 476
Fax +49 9546 9223 8399
sc.cc@thomann.de
Musikhaus Thomann
Inhaber Hans Thomann
Treppendorf 30
96138 Burgebrach
HRA Bamberg Nr. 8988
**** Please always state your customer number and the number of the order when writing to us ****
***Due to the high volume of emails, please do not delete any information when replying to this message***
***Please don´t change the headline***
P Please consider the environment before printing this e-mail
***** Confidentiality Statement/Disclaimer *****
This message and any attachments is intended for the sole use of the intended recipient. It may contain confidential information. Any unauthorized use, dissemination or modification is strictly prohibited. If you are not the intended recipient, please notify the sender immediately then delete it from all your systems, and do not copy, use or print. Internet communications are not secure and it is the responsibility of the recipient to make sure that it is virus exempt. The company/sender cannot be responsible for any unauthorized alterations or modifications made to the contents. If you require any form of confirmation of the contents, please contact the company/sender. The company/sender is not liable for any errors or omissions in the content of this message.
Von: Max Wallin [mailto:maxwallin@hotmail.com]
Gesendet: den 28 juni 2011 13:55
An: Service Customer Care
Betreff: RE: Kd 4245684
Hej igen
... Jag är så fruktansvärt trött i hjärnan, här är bilder... Orkar inte med det här,, ORDEN??? .. . eeeh, kan skriva i alla fall att ... som ni ser var även förpackningen ,frigoliten sönderbruten vilket INTE kan bryta sönder sig själv liggandes nedpackad i kartongen!? Eller hur? Så den har varit öppnad och prov-patchad av några ungar med dålig motorik som gång efter annan missat ingångarna så att det också repat bort färg på den vita tryckta färgen på framsidan. Men JA, det är >>millimeter skador<< vi pratar om, meN i släpljus så gnistrar dessa repor till, vilket stör mig å det grövsta. När man hade tänkt sig få en vara direkt ifrån fabriken.. Och du pratar om någon skyddsfilm, där fanns aldrig någon sådan. Förutom en större "plastpåse" (som syns på fotot)..om nu det är en skyddsfilm?..
Jag försökte dom första dagarna att stå ut med denna produkt, strök försiktigt bort de ränder av någons naglar som lämnat spår efter sig när denne hade koppla om patchens olika lägen... Men hacken på den vita färgen och reporna efter telekontakterna förblir kvar. Och mina negativa tankar angående detta förblir definitivt kvar.. så jag tål inte se denna sak.
Detta är en patchbay som redan har sålts och prövats av någon annan... Som då sänt tillbaks den på 30-dagars öppetköpet, (eftersom denna person antagligen inte har förstått hur en patch fungerar!) Och som nu sålts som ny.. till mig, som råkar ha ett eXtermt detaljseende, som ibland (som i detta fall) plågar mig.... Vems är felet?? -Pja, hade jag varit normal så hade inte detta varit något problem. Jag hade patchat på och troligen repat den många gånger till genom åren och inte brytt mig ett endaste dugg. Men å andra sidan Skall man från början kunna få köpa en garanterat ny produkt om det nu inte uppges något annat. Vilket jag har full rätt till, tycker jag.. . ?
Jag hoppas ni har förståelse för min problematik.
Vill helst slippa fraktavgift, och egentligen få en NY "direkt ifrån fabriken".. . Annars går öppet köp bra också... tack.
Vänligen/ Max W
Subject: Kd 4245684
Date: Wed, 22 Jun 2011 17:49:10 +0200
From: sc.cc@thomann.de
To: maxwallin@hotmail.com
Hej Max,
Tack för svaret. Jag förstår. Det enda är att utan bilderna kan vi inte avgöra vad som gäller och då åker du automatiskt på att bekosta returfrakten själv. Om du kan skicka bilder och vi avgör att vi gjort ett misstag och skickat något som inte skulle skickas så står vi för returen vilket är avsevärt bättre för dig så jag skulle nog ändå vilja att du först skickade bilderna. Det kan naturligtvis vara så att du kanske är överkänslig (saknar ett bättre ord) mot fraktmärken och då kan vi ju inte göra något men skicka gärna bilden/bilderna så får vi se vad vi kan göra.
Best regards / Vänliga hälsningar,
Johan Lindh
Customer Care
Musikhaus Thomann e.K.
Phone +49 9546 9223 476
Fax +49 9546 9223 8399
sc.cc@thomann.de
Musikhaus Thomann
Inhaber Hans Thomann
Treppendorf 30
96138 Burgebrach
HRA Bamberg Nr. 8988
**** Please always state your customer number and the number of the order when writing to us ****
***Due to the high volume of emails, please do not delete any information when replying to this message***
***Please don´t change the headline***
P Please consider the environment before printing this e-mail
***** Confidentiality Statement/Disclaimer *****
This message and any attachments is intended for the sole use of the intended recipient. It may contain confidential information. Any unauthorized use, dissemination or modification is strictly prohibited. If you are not the intended recipient, please notify the sender immediately then delete it from all your systems, and do not copy, use or print. Internet communications are not secure and it is the responsibility of the recipient to make sure that it is virus exempt. The company/sender cannot be responsible for any unauthorized alterations or modifications made to the contents. If you require any form of confirmation of the contents, please contact the company/sender. The company/sender is not liable for any errors or omissions in the content of this message.
Von: Max Wallin [mailto:maxwallin@hotmail.com]
Gesendet: den 22 juni 2011 15:12
An: Service Customer Care
Betreff: RE: Kd 4245684
Hej Johan!
Kanske det är så att jag ser fel som inte andra ser... möjligen att det är så? Jag är för stunden för deprimerad för att orka joxa med bildbevis. Ge mig bara en adress så skickar jag iväg den på de 30 dagars öppet köp som Thomann har. Ok vi säger så... Jag sänder tillbaka den(och får pengarna tillbaka) för jag har ångrat mig, så får ni sälja den som ny till någon annan, för den är ny... En "rock n roll människa" skulle inte ha några som helst problem med dessa små mikroskopiska märken men det har således jag. För ett vanligt öga ser den helt fin ut men för mitt öga är det inte bra, tyvärr.
Ge mig en adress,.. . och skall jag fylla i den där gula lappen som skickades med patchbayen?
Som upplysning kan säga att jag köpte en likadan patchbay av er tidigare men den var packad så illa att de telekablar jag hade beställt till.. . hade en gjort hål i kartongen, var vid ett riktigt grovt skavmärke uppstått! Så jag fick sätta in en annons på blocket och sälja den.
Vänligen/ Max W (tvångsperfektionisten)
Subject: Kd 4245684
Date: Tue, 21 Jun 2011 12:51:28 +0200
From: sc.cc@thomann.de
To: maxwallin@hotmail.com
Hej Max,
Det var tråkigt att höra. Det är dock inte troligt att det är en B-stock du fått för vi har inte fått någon retur på denna modell på väldigt länge så det är snarare någonting som orsakats i produktionen av produkten såvida det inte är någon skyddsfilm som måste avlägsnas. Vi skulle som första steg behöva ett par bilder som visar skadorna. Jag behöver även informera dig om att man har rätt att ångra sig inom 30 dagar från mottagandet och förutsatt att man skickar tillbaka produkten i nyskick så får man fullt belopp tillbaka. Den säljs sedan som ny igen. Är det däremot några skador på den så får man inte fullt belopp tillbaka och den säljs sedan som B-stock. Detta är att jämföra med att köpa en gitarr från den lokala musikaffären där gitarren hänger på väggen. Även den säljs till nypris. Den enda skillnaden är att vi skickar produkterna över hela världen och inte bara har produkterna i butik. Detta är bara som information.
Best regards / Vänliga hälsningar,
Johan Lindh
Customer Care
Musikhaus Thomann e.K.
Phone +49 9546 9223 476
Fax +49 9546 9223 8399
sc.cc@thomann.de
Musikhaus Thomann
Inhaber Hans Thomann
Treppendorf 30
96138 Burgebrach
HRA Bamberg Nr. 8988
**** Please always state your customer number and the number of the order when writing to us ****
***Due to the high volume of emails, please do not delete any information when replying to this message***
***Please don´t change the headline***
P Please consider the environment before printing this e-mail
***** Confidentiality Statement/Disclaimer *****
This message and any attachments is intended for the sole use of the intended recipient. It may contain confidential information. Any unauthorized use, dissemination or modification is strictly prohibited. If you are not the intended recipient, please notify the sender immediately then delete it from all your systems, and do not copy, use or print. Internet communications are not secure and it is the responsibility of the recipient to make sure that it is virus exempt. The company/sender cannot be responsible for any unauthorized alterations or modifications made to the contents. If you require any form of confirmation of the contents, please contact the company/sender. The company/sender is not liable for any errors or omissions in the content of this message.
-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: NC-Sync [mailto:ncsync@thomann.de]
Gesendet: den 20 juni 2011 18:48
An: Service Customer Care
Betreff: Kundenmitteilung über Thomann Kundencenter (ncjid 14002196)
Ein Kunde hat über den Thomann Kundencenter im Internet eine Mitteilung hinterlegt.
Mitteilung an: SERVICE CENTER CUSTOMER CARE
Mitteilung des Kunden:
Hej, tänkte höra om det blir mycket krångligt men,… Ni får ursäkta mig, men jag hänger upp mig på sådana här saker. Jag köpte en patchbay av er för några dagar sedan… Undrar nu om man kan få byta till ett annat exemplar. Detta ex. är ju begagnat! Det har repor av telekontakter på framsidan. Menar, när man köper en Ny vara vill man ju ha en Ny! I så fall får dom på Thoman ha en ruta där man kan kryssa i om man står ut med att köpa ett demoex. Jaja, måste jag skicka den till Tyskland eller har ni någon plats i Sverige jag kan sända den till? Vilken adress? Och är det jag som betalar frakten? Ni har ju ett öppetköpgaranti..? Jag vill alltså bara byta den, till en garanterat NY, oanvänd produkt.
Vänligen/ Max Wallin
Skulle även kunna lägga till följande till en ny leverans… ? • K&M 19685 178.66 sek. • THON RACKBLENDE 2HE U-FORM 45.49 sek. • THON RACKBLENDE 1HE FLACH 32.36 sek.
Name des Kunden: Wallin Max
Kundennummer: 4245684
EMail-Adresse: maxwallin@hotmail.com
Telefon:
Mobil: 0046/737201495
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar